ثابت نگه داشتن دستوری قیمت فلزات سنگین منطقی نیست

محصولات فلزات سنگین در بورس کالا عرضه و قیمت آنها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و ثابت نگه داشتن قیمت ها روش غیر منطقی است .

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان از اظهارات برخی از فعالان اقتصادی مبنی بر درخواست از دولت برای ثابت ماندن قیمت فلزات سنگین انتقاد کرد و گفت:فلزات سنگین در بورس کالا عرضه و قیمت آنها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و ثابت نگه داشتن قیمتها روش غیر منطقی  است. 

بهرام سبحانی در دوازدهمین و آخرین جلسه این کمیسیون در سال 96 افزود: بخش خصوصی از دولت باید بر اساس آمارها و روش های صحیح درخواست داشته باشد و این قبیل درخواست ها باید با دقتی بیشتری مطرح شود.

وی درباره عملکرد کمیسون صنایع تشریح کرد: کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در سال جاری با برگزاری 12 جلسه رسمی و همچنین جلسات ماهانه کمیته های تخصصی و همایش های راهبردی همواره تلاش کرده است مسایل واحدهای صنعتی را همراه با راهکارهای اجرایی به اطلاع تصمیم گیران اقتصادی برساند.

وی به برگزاری دو نشست مشترک کمیسیون صنایع اتاق اصفهان با اتاق های ایران و مشهد اشاره کرد و افزود: در این نشست فعالیت ها و اولویت کمیسیون ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت:کمیسیون صنایع یکی از بهترین کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان است که به طور منظم جلسات و نشست های تخصصی برگزار کرده است . وی با اشاره به جلسه شورای اشتغال  کشور گفت:بخش خصوصی خواستار برقراری رابطه دو طرفه کارفرما با کارگر است تا بتوانند مسایل  خود را حل کنند.

سهل آبادی با اشاره به واردات 68 هزار قلم کالای وارداتی درسال جاری گفت:واردات کالاهای مصرفی و خروج ارز پیامد این شیوه  مدیریت واردات است . وی خواستار نگاه واقع بینانه به برخی از واحدهای تولیدی شد و گفت:برخی از واحدهای تولیدی به دلیل مسایل مختلف  باید تعطیل شوند و یا فعالیتشان را تغییر دهند.

مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: 12 کمیته زیر مجموعه کمیسیون شامل: فولاد و صنایع متالوژی ، صنعت خوردو، صنعت ساختمان و عمران، انرژی، نفت و گاز، فلزات و سنگ های گرانبها ،صنایع غذایی و دارویی، ساخت و تجهیزات و ماشین آلات، صنایع کوچک و متوسط و کنسرسیوم های نساجی، خدمات فنی و مهندسی، چاپ و بسته بندی و بازیافت هر ماه به طور منظم جلسات را برگزار می کنند.

رضا خیامیان، مسئول کمیته انرژی کمیسیون صنایع در این جلسه گفت:برخی از واحدهای بزرگ تولیدی استان اصفهان پروژه هایی را به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص می دهند ولی پالایشگاه اصفهان چنین رویکردی ندارد.

مهدی مسایلی، مسئول کمیته ساخت و تجهیزات و ماشین آلات نیز بزرگترین مشکل کنسرسیوم های صنعتی را بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد.

مهدی هراتیان فر، مسئول کمیته صنعت ساختمان و عمران کمیسیون هم اظهار کرد: مقاوم سازی واحدهای مسکونی و اداری در برابر زلزله یکی از رویکردهای مهم این کمیته در سال آینده خواهد بود.

ابراهیم حبیب الهی، مسئول کمیته  فلزات و سنگ های گرانبها نیز خواستار حل  موضوع مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهرات شد و گفت:تا کنون بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی و صنفی طلا به دلیل اجرای ناصحیح  مالیات بر ارزش افزوده تعطیل شده اند.

کد خبر 339383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.