شهادت‌طلبی، مهمترین عامل پیروزی رزمندگان در جنگ بود

شهرضا - فرمانده تیپ ذرالفقار لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) گفت: شهادت‌طلبی و روحیه ایثارگری، مهمترین عامل پیروزی رزمندگان در جنگ بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدرضا نامی امشب (پنجشنبه) در مراسم یادواره سردار شهید محمدابراهیم همت و ۷۵۰ شهید این شهرستان، که در حسینیه سیدالشهداء شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل برتری و پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری آنان بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از تبلیغات رسانه‌ای و فیلم‌های ساخته شده از دوران دفاع مقدس اینگونه القا می‌کند، که رزمندگان خودخواسته دربرابر گلوگه و ترکش دشمن قرار می‌گرفتند، در حالی که واقعیت غیر از این است.

فرمانده تیپ ذرالفقار لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ادامه داد: براساس فتوای امام راحل(ره) و دستور فرماندهان دوران دفاع مقدس، حفظ جان رزمندگان در هرشرایطی لازم بود، به همین دلیل نباید اینگونه برداشت کنیم، که رزمندگان آگاهانه و برای رسیدن به بهشت، خود را به کشتن می‌دادند.

نامی اظهار کرد: از ابتدا تا اتنهای دوران دفاع مقدس، هرگز توان تسلیحاتی و شمار نفرات رزمندگان ایران، با آنچه دشمن در اختیار داشت قابل مقایسه نبود و آنان همیشه از این جنبه‌ها، بر ما برتری داشتند، اما آنچه باعث پیروزی ما شد، فداکاری و تلاش شبانه روزی رزمندگان بود.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل برتری رزمندگان در دوران دفاع مقدس، رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود، که با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های راهبردی، زمینه پیروزی رزمندگان را فراهم می‌کرد.

فرمانده تیپ ذرالفقار لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت مردم، از دیگر عوامل پیروزی رزمندگان بود، اظهار کرد: حضور بی‌نظیر مردم در صحنه‌های مختلف نبرد از جمله در خط مقدم مقابله با دشمن، شرایطی را فراهم کرد، که نیروهای متجاوز، وادار به عقب‌نشینی شدند.

نامی ابتکار و خلاقیت رزمندگان را از دیگر علل برتری رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: اقدامات فرماندهان بزرگی همچون شهید همت، بارها باعث غافلگیری و شکست رسته‌های مختلف نظامی دشمن شد.

وی با بیان اینکه رزمندگان ایمانی راستین و صداقتی خالصانه داشتند، گفت: آنان هرگز اهل ریاکاری و دروغ نبودند، به همین دلیل هم خداوند بهترین مصلحت خود را به سوی آنان فرستاد و آن‌ها را به بالاترین درجات رساند.

فرمانده تیپ ذرالفقار لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) بینش و آگاهی را ویژگی مشترک همه رزمندگان دانست و افزود: فرمانده بزرگی همانند شهید همت، در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و دینی، اطلاعات وسیعی داشت، که بیان آن‌ها با استقبال رزمندگان مواجه می‌شد.

نامی با بیان اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس هرگز خود را از سایرین برتر نمی‌دانستند، تصریح کرد: زمانی که لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تأسیس شد، شهید همت به عنوان فرمانده ستاد، در کنار سایرین به نظافت می‌پرداخت.

وی گفت: جای تأسف است که برخی افراد گمان می‌کنند رزمندگان جوان و نوجوان تحت تأثیر تبلیغات تصمیم به حضور در جنگ می‌گرفتند، در حالی که شرایط میدان جنگ، تنها افراد شجع و فداکار را می‌پذیرفت.

کد خبر 339086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.