حضانت ۴۲۵ کودک و نوجوان در استان محقق نشده است

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان از خیرین فعال برای تاسیس خانه های کودک و نوجوان دعوت کرد و گفت: مدیریت بچه های بی سرپرست از لحاظ تربیتی و آموزشی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ناجی، معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان شامگاه پنجشنبه در جشن تحصیلی کودکان بی سرپرست که همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: تعدادی از کودکان و نوجوانان دارای سرپرست موثری نیستند و عده ای از کودکان هم بی سرپرست هستند و حضانت این گروه از کودکان با دستور قضایی به سازمان بهزیستی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از کودکانی که هویت مشخصی دارند با توجه به بررسی شرایط قانونی تعریف شده در اختیار زوج های بدون فرزند قرار می گیرند، افزود: گروهی از این کودکان که هنوز هویت مشخصی ندارند و یا با وجود مشخص بودن هویت، والدین آنها کفایت و شایستگی لازم را برای حضانت و سرپرستی ندارند، به دستور قانون در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حضانت خانوادگی حدود ۴۲۵ کودک و نوجوان در سراسر استان محقق نشده و سرپرستی این کودکان به سازمان بهزیستی سپرده شده است، گفت: با توجه به اینکه مدیریت این بچه ها از لحاظ تربیتی و آموزشی حائز اهمیت است، سازمان بهزیستی از خیرین فعال در عرصه های فرهنگی و تربیتی برای تاسیس خانه های کودک و نوجوان دعوت می کند و تا کنون ۴۰ خانه کودک و نوجوان تاسیس شده  که در حال فعالیت بوده و به طور متوسط در هر خانه ۱۰ تا ۱۲ بچه بر اساس مقطع سنی نگهداری می شوند.

وی یادآور شد: این کودکان در خانه های کودک و نوجوان به امر آموزش، نگهداری، تربیت، فعالیت های فرهنگی،  آموزشی، ورزشی و هنری می پردازند و دولت ماهیانه مبلغی را برای نگهداری این بچه ها پرداخت می کند و کمک هایی هم از طریق، خیرین و نیکوکاران تامین شده تا این کودکان بزرگ شوند.

ناجی در مورد جشن تحصیلی فرزندان بهزیستی اظهار کرد: مراسمی که امشب شاهد آن هستیم به مناسبت تجلیل از دانش آموزان و فرزندانی است که در عرصه های ورزشی و هنری موفق به کسب مقام های برتر شده اند. در این مراسم از این افراد تقدیر به عمل می آید تا علاوه بر حک شدن خاطره خوب آنها برای فعالیت و تلاش بیشتر در عرصه ارتقای آموزشی، فرهنگی و تربیتی شان ترغیب شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در مورد گزینش بچه های نخبه بهزیستی اذعان کرد: کودکانی نخبه در مدارس، دانشجویان موفق در دانشگاه و همچنین کسانی که در رشته های ورزشی تنیس، فوتسال، فوتبال و موارد دیگر در مسابقات بین خانه های مختلف در استان ها موفق به کسب مقام و  حائز رتبه اند، مورد تقدیر قرا می گیرند.

وی در باره حامیان کودکان بی سرپرست بهزیستی یادآور شد: خوشبختانه از ۴۰ مرکز یک مرکز دولتی(شیرخوارگاه) بوده و ۳۹ مرکز به وسیله هیئت امنای خیرین و موسسات خیریه اداره می شود و این افراد کسانی هستند که نسبت به تامین نیازهای غذایی، و پوشاک، نیازهای رفاهی،  تفریحی، اردویی و زیارتی این کودکان نیز اقدام می کنند.

کد خبر 339082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.