راه سودجویی آمبولانس‌های خصوصی بسته شد

بازرس مراکز آمبولانس خصوصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با مصوبه نشست مدیران مراکز آمبولانس‌های خصوصی در اصفهان، راه سودجویی آمبولانس‌های خصوصی بسته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، حیدرعلی رنجبر با بیان اینکه  موضوع بررسی راهکارهای ممانعت از سوء استفاده افراد سودجو از "معرفی آمبولانس‌های خصوصی به بیماران ترخیص شده از مراکز درمانی " در نشست مدیران مراکز آمبولانس خصوصی تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شهرستان‌های اصفهان، نجف آباد و خمینی‌شهر بررسی شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که با تصویب شورای مدیران معاونت درمان، مراکز درمانی شهرستان اصفهان به چهار منطقه تقسیم و انتقال بیماران در هر منطقه به یکی از مراکز آمبولانس خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه قرار شد شرکت‌های آمبولانس خصوصی در صورت داشتن مجوز تبلیغ از سازمان نظام پزشکی  در منطقه تحت پوشش خود تبلیغ کنند، گفت: مراکز درمانی نیز با رعایت منشور حقوق بیمار، صرفا مجاز به ارجاع بیماران خود به مرکز آمبولانس خصوصی منطقه مربوطه هستند.

بازرس مراکز آمبولانس خصوصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد که طی مکاتبه‌ای با دادستان اصفهان، مجوزی به مراکز درمانی داده شود که بتوانند آمبولانس‌های غیرمجاز و فاقد استانداردهای طبی و برچسب سلامت را در هنگام انتقال بیمار به آن مرکز، توقیف کنند.

گفتنی است، نشست مدیران مراکز آمبولانس خصوصی تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، رییس اداره صدور پروانه‌های معاونت درمان، مسئول امور حقوقی معاونت درمان و بازرس مراکز آمبولانس خصوصی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 339033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.