از تهدید رییس جمهور به استیضاح تا تجمع دور میز رییس!

مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت شاهد حاشیه های مختلف به ویژه فعالیت ها و اظهار نظرهای فعالانه نمایندگان استان اصفهان در حوزه های مختلف بود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه- ۱۵ اسفند- پارلمان در تذکری به سخنان اخیر رییس جمهور که منتقدان دولت را «بی‌عقل» خطاب کرده بود،  اشاره کرد و گفت: شما با حاشیه‌سازی‌های هر هفته‌ای نمی‌توانید از وظایف و ماموریت‌ها جدا شوید. واقعا این روند مناسبی در سطح ریاست‌جمهوری نیست، روندی که شما پیش گرفته‌اید، ما را به این نتیجه می‌رساند که استیضاح شما و یا اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی، یعنی عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری را رقم بزنیم.

سالک تأکید کرد: شما رییس جمهور ۸۰ میلیون نفر و نه نماینده بیش از ۲۰ میلیون نفر هستید، لذا شما عامل عدم اعتماد بین دولت و ملت هستید، ما به دنبال حفظ استحکام دولت و ملت هستیم و از شما حمایت می‌کنیم. کسی با دولت مبارزه نمی‌کند که مبارزه با منافع ملی و ضربه زدن به امید و اعتماد عمومی مردم باشد، آقای رییس جمهور، شما باید پاسخگوی اعتراضات مردم و مالباختگان موسسات اعتباری باشید./تسنیم

تاج الدین پیگیر حذف کنکور

ناهید تاج الدین آنگونه که در کانال تلگرامی خود ذکر کرده، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه- ۱۶ اسفند- در تذکری کتبی به وزرای آموزش و پرورش و نیز علوم، تحقیقات و فناوری دلایل عدم اجرای مصوبه سال ۹۲ مجلس در خصوص حذف کنکور و نیز تبصره ۱ بند الف ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه را جویا شده است. در متن این تذکر آمده است: بر اساس تبصره ۱ بند الف ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است مشتمل بر محور پیشگیریا ، نسبت به کاهش آسیب_های اجتماعی به ۲۵ درصد میزان کنونی تا پایان اجرای برنامه اقدام نماید ، در این تبصره دولت ملزم شده نسبت به پیشگیری اولیه از بروز آسیب های اجتماعی از طریق اصلاح برنامه ها و متون درسی دوره آموزش عمومی و پیش بینی آموزش هایاجتماعی و ارتقای مهارت های زندگی اقدامات لازم را انجام دهد. 

اما متاسفانه با توجه به کنکور محور شدن نظام آموزشی و تربیتی، امروز کنکور نه تنها اقتصاد خود را دارد و دارای گردش مالی بیش از ۸ هزار میلیاردی است، بلکه سبک زندگی دانش آموزان و خانواده‌های آنان را نیز کنکور محور کرده و در این راستا بسترهای اجرای تبصره ۱ بند الف ماده ۸۰ قانون برنامه ششم عملا فراهم نیست، ضمن آنکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲، کنکور باید تا سال ۹۷ حذف شود و تا زمان حذف آن تاثیر معدل داوطلبان در کنکور سراسری هر ساله به تدریج افزایش یابد. 

لذا ضروری است نسبت به اجرای مصوبه سال ۹۲ یعنی حذف کنکور و نیز فراهم آوردن بسترهای اجرای تبصره ۱بند الف ماده ۸۰ قانون برنامه  ششم ازین طریق اقدامات لازم انجام و گزارش آن به نمایندگان ملت ارائه گردد. 

سؤال کامران درباره تعطیلی قهوه خانه های اصفهان

محمدعلی وکیلی در نشست علنی روز چهارشنبه- ۱۶ اسفند- مجلس شورای اسلامی سوال حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان از وزیر دادگستری درباره علت بسته شدن قهوه خانه های استان اصفهان را اعلام وصول کرد.

دلیگانی: مردم تصور می‌کنند در داخل مجلس خرید و فروش و معامله امضا انجام می شود

 حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی روز چهارشنبه- ۱۶ اسفند- مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۱۲۲ قانون اساسی پیرامون مسئولیت رییس جمهور در قبال نمایندگان و اصل ۱۳۷ درباره ضرورت جوابگویی به آنها و در تذکر بند (۱۱) ماده ۲۴ آیین‌نامه درباره حفظ شأن مجلس گفت: سوالی که از رییس جمهور طرح شد،برای شفاف سازی بود و قرار نبود اتفاق خاصی بیفتد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه مرتبا با پدیده‌ای مواجه هستیم که از تعداد امضاهای سوال از رییس جمهور کم شده یا به آن افزوده می‌شود که بازخورد بدی در بیرون از مجلس دارد.مردم تصور می‌کنند در داخل مجلس خرید و فروش و معامله در خصوص امضاهای رییس جمهور صورت می‌گیرد.

به گزارش خانه ملت، علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطارها و تذکر بیان داشت: پس گرفتن امضا در قبال قانع شدن از پاسخ‌های نمایندگان ریاست جمهوری امری طبیعی است و ما نمی‌توانیم مانع آن شویم یا کسی را توبیخ کنیم.

نمایندگان اصفهان پیام کشاورزان اصفهان را به رییس مجلس منتقل کردند

نمایندگان اصفهان در جلسه علنی روز چهارشنبه -۱۶اسفند- با تجمع دسته جمعی حول میز رییس مجلس، از وی خواستند جلسه ای فوق العاده با حضور وزیر نیرو تشکیل دهد تا در آن وزارت نیرو توضیح دهد که چه کارهایی در حوضه زاینده رود انجام شده است.نمایندگان اصفهان پیشنهاد دادند برای ساماندهی رودخانه زاینده رود و مشخص شدن منابع تأمین آب آشامیدنی استان برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

نتیجه این حرکت جمعی نمایندگان اصفهان، آنگونه که حیدرعلی عابدی به خبرنگار ایمنا گفت، این بود که قرار شد نمایندگان اصفهان هفته آینده جلسه ای با  رییس مجلس داشته باشند و با حضور وزیر نیرو و سایر مسئولان مربوطه به وضعیت آب زاینده رود و مشکلات کشاورزان اصفهان رسیدگی شود.

کد خبر 339022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.