کوهنوردی؛ جاذبه‌ای تازه برای معرفی زرین شهر به گردشگران

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: با توجه به طبیعت زرین شهر و کوه‌های بی نظیری که در این شهر وجود دارد، اگر این رشته بتواند در میان مردم نهادینه سازی شود نه تنها زمینه گسترش این ورزش فراهم خواهد شد، بلکه می تواند زمینه توسعه صنعت گردشگری را در زرین شهر بیش از پیش فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست صمیمی با رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان و جمعی از کوهنوردان تیم کوهنوردی زرین شهر اظهار کرد: ورزش نه تنها بر روی سلامت و پویایی جسمی بسیار موثر بوده، بلکه باعث آرامش و تقویت روح نیز می‌شود از این رو باید گفت ورزش تاثیری به سزایی بر آرامش روحی داشته و به انسان اجازه می‌دهد تا بهتر فکر کند و در نتیجه از ناهنجاری‌ها که گریبانگیر برخی جوامع را گرفته در امان باشد.

وی افزود: از سوی دیگر ورزش به ‌عنوان یکی از ابزارهای مهم و اثربخش ایجاد نشاط در جامعه باعث کاهش افسردگی و تقویت سلامتی عمومی جامعه می‌شود از این رو با وجود پتانسیل های فراوان و حضور قهرمانان بزرگ رشته کوهنوردی در زرین شهر باید با برنامه‌ریزی فضاهای مناسب را در اختیار جوانان و ورزشکاران شهر قرار دهیم تا شاهد قهرمان پروری در این شهر پر آوازه باشیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: بر همین اساس ما در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر به دنبال آن هستیم با همکاری اداره تربیت بدنی شهرستان لنجان و هیئت‌های ورزشی با برگزاری برنامه‌ها، کلاس‌ها و مسابقات ورزشی نشاط و شادابی را در میان شهروندان را افزایش داده و زمینه مناسب جذب علاقه‌مندان را به رشته‌های مختلف ورزشی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: کوهنوردی رشته‌ای است که تماشاگر همچون دیگر ورزش‌ها همچون فوتبال، کشتی، والیبال و ... ندارد و بر همین اساس باید با برگزاری همایش‌های کوهنوردی خانوادگی و معرفی چهره‌های این رشته ورزشی به سمت معرفی و شناساندن ظرفیت و جایگاه این ورزش به آحاد مردم جامعه حرکت کرد.

محمدی اضافه کرد: نباید فراموش کرد در بحث ورزش دو مقوله همگانی و قهرمانی مطرح است از این جهت قطعا تولید قهرمان با توسعه ورزش همگانی در بین تمامی آحاد جامعه میسر خواهد شد و با برنامه ریزی می‌توان از ظرفیت ورزش همگانی در تزریق نشاط و شادابی به جامعه استفاده کرد و در مرحله دوم از ظرفیت استعدادیابی و قهرمان پروری آن بهرمند شد.

وی عنوان کرد: از این رو مجموعه مدیریت شهری زرین شهر در حد توان به حمایت از تیم‌ها و هیئت‌های مختلف ورزشی خواهد پرداخت، چراکه نگاه ما افزایش نشاط اجتماعی شهروندان است، با توجه به اهمیت موضوع یک دیواره سنگ نوردی به هیئت کوهنوردی شهرستان لنجان هدیه خواهد شد تا مشکلات ورزشکاران این رشته به دلیل وضعیت نامناسب دیواره سنگ نوردی مرتفع شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: پیشرفت و کسب موفقیت در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله ورزش کوهنوردی نیازمند توجه بیشتر به سنین پایه در این رشته ورزشی است که به رشد و تعالی این رشته در شهرستان لنجان کمک شایانی خواهد کرد از این رو باید به این مهم نیز توجه داشت که هرگونه فرهنگ سازی، آموزش، تقویت زیرساخت‌های ورزشی و تشویق مردم به ورزش نیازمند همکاری تمامی بخش‌ها است و امیدواریم این مهم به معنای واقعی در زرین شهر بروز و ظهور پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه کوهنوردی؛ می تواند به عنوان جاذبه‌ای تازه برای گردشگران در زرین شهر مطرح شود، گفت: با توجه به طبیعت زرین شهر و کوه های بی نظیری که در این شهر وجود دارد، اگر این رشته بتواند در میان خانواده ها و تمام ارگان ها و نهادها نهادینه سازی شود نه تنها زمینه گسترش این ورزش فراهم خواهد شد،بلکه با توجه به اینکه کوهنوردی ورزشی بسیار سازنده و اثربخشی است، می تواند زمینه توسعه صنعت گردشگری را در زرین شهر بیش از پیش فراهم کند.

کد خبر 338957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.