جامعه کوهنوردی سفیران گردشگری و حفاظت از محیط زیست هستند

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان گفت:جامعه بزرگ کوهنوردی استان اصفهان با عملکرد خود می‌توانند سفیران گردشگری و حفاظت از محیط زیست باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی نصر در نشست صمیمی با شهردار زرین شهر با اشاره به جایگاه ورزش کوهنوردی اظهار کرد: استان اصفهان از روزگاران دور مهد پرورش کوهنوردان و سنگ‌ نوردان برجسته و بنام کشور بوده است.

وی با بیان اینکه کوهنوردی تنها ورزشی است که در حوزه همگانی و قهرمانی قدم‌هایی برداشته است، افزود: با توجه به اینکه کوهنوردی از جمله رشته‌هایی است که علاوه بر بعد ورزش، جنبه تفریحی نیز دارد، بسیاری از مردم علاقه‌مند به انجام آن هستند و قطعا با آموزش علاقه‌مندان این ورزش می‌توان به سمت پرورش استعدادهای جدید گام برداشت.

وی افزود: قهرمانان رشته کوهنوردی برای صعود به یک قله سختی‌ها و رنج فراوانی را متحمل می‌شوند، اما زمانی که به نوک قله صعود می‌کنند خود را نسبت به دیگران به خدا نزدیک‌تر می‌بینند، و این حس یکی از نابترین حس‌هایی بوده که می‌تواند در وجود انسان ظاهر شود و واقعا وصف نشدنی است، چراکه پس از صعود تمامی سختی مسیر به یکباره به دست فراموشی سپرده می‌شود.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری در کشور مورد توجه قرار گرفته است، و استان اصفهان نیز به عنوان یک شهر پایلوت در زمینه گردشگری انتخاب شده و از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه نیز یکی از سیاست‌های اصلی این استان توسعه گردشگری بوده و توسعه ورزش کوهنوردی قطعا می‌تواند در این حوزه راهگشا باشد.

وی کوهنوردان را سفیران گردشگری و حفاظت از محیط زیست دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفیت کوهستان‌ها در صنعت گردشگری از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در استان اصفهان همواره شاهد حضور گردشگران خارجی در کوه‌های کرکس و دنا هستیم و در این میان جامعه بزرگ کوهنوردی استان اصفهان با عملکرد خود می‌توانند سفیران گردشگری باشند.

نصر اضافه کرد: بسیاری از گروه‌های کوهنوردی در فصل‌های مختلف سال با شعارهای زیست محیطی اقدامات صعود می‌کنند و این مهم یک تبلیغ بزرگترین در جهت پاسداشت طبیعت و حفاظت از محیط زیست به شمار می‌آید از این جهت می‌توان کوهنوردان را سفیران گردشگری و حفاظت از محیط زیست دانست.

وی در ادامه شهرستان لنجان را پایگاه قهرمانان استان اصفهان دانست و گفت: در شهرستان لنجان و مرکز این شهرستان زرین‌شهر هر روز شاهد هستیم که جوانان و نوجوانان بسیاری به این رشته کوهنوردی روی می‌آورند که این خود نشان دهنده جایگاه این رشته در بین جوانان شهرستان است.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان عنوان کرد: از سوی دیگر زرین شهر دارای طبیعت بسیار زیبایی است و کوه‌های بسیاری به دلیل جغرافیای خاص در آن وجود دارد که صعود به آن‌ها می‌تواند خاطره‌انگیز باشد همچنین پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای نیز از ظرفیت بسیاری خوبی برخوردار است و این مهم ظرفیتی ارزشمند برای توسعه رشته کوهنوردی به‌شمار می‌اید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در زرین شهر احداث خانه کوهنوردی به توسعه ورزش کوهنوردی کمک خواهد کرد و امیدواریم شهردار زرین‌شهر، با تحقق این مهم زمینه توسعه ورزش کوهنوردی در زرین شهر را بیش از گذشته فراهم سازد.

نصر تاکید کرد: پشتوانه‌سازی، تربیت مربیان مجرب و ایجاد انگیزه برای جذب علاقه‌مندان، نخبه‌پروری و تعامل با سایر بخش‌ها از از دیگر مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در رسیدن به اهداف عالی خود موفق باشیم.

کد خبر 338955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.