۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
فاجعه زیست محیطی در شهرضا

شهرضا – رییس شرکت آب و فاضلاب شهری شهرضا گفت: پنج حلقه چاه تأمین کننده آب شرب شهرضا خشک شده است، که این مسئله به معنای وقوع یک فاجعه زیست محیطی و جغرافیایی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین صالح عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در سالیان گذشته، هرگز در ماه‌های بهمن و اسفند با مشکل تأمین آب شهروندان مواجه نبودیم، اما امسال این واقعه رخ داده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آبی شهرضا اصلا مناسب نیست، تصریح کرد: برخی افراد گویا هنوز شرایط بحرانی موجود را درک نکرده‌اند و با افراط در مصرف آب، قصد دارند به خود و دیگران، آسیب وارد کنند.

رییس شرکت آب و فاضلاب شهری شهرضا تأکید کرد: همه افراد جامعه باید با احساس مسئولیت در مقابل بحران کم‌آبی، دیگران را به رعایت الگوی مصرف، تشویق کنند.

صالح اظهار کرد: در روزهای اخیر شهروندانی شناسایی شده‌اند که برای شستن یک قطعه فرض، چند هزار لیتر آب مصرف کرده‌اند، همه باید بدانند که این گونه اقدامات به معنای ایجاد یک تهدید بزرگ برای همه مردم است.

وی تصریح کرد: در چهارماه گذشته، پنج حلقه چاه تأمین کننده آب شرب شهروندان خشک شده است که به معنای وقوع یک فاجعه بزرگ ریستی و آبی در شهرستان است.

رییس شرکت آب و فاضلاب شهری شهرضا با اشاره به بخشنامه استاندار اصفهان مبنی بر ضرورت تجهیز همه ادارات به مخازن ذخیره آب، اظهار کرد: استفاده از این مخازن و شیرآلات کاهنده مصرف، یک ضرورت است.

صالح گفت: بی توجهی به بخشنامه استانداری از سوی ادارات و مراکز جمعیتی قابل پذیرش نیست، زیرا امسال ممکن است، همانند سالیان گذشته، آب به صورت دایم در دسترس نباشد.

کد خبر 338785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.