توزیع ۸۰ هزار اصله نهال رایگان آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت هفته درختکاری از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه، ۸۰ هزار اصله نهال رایگان در فرهنگسراهای مناطق و در بین شهروندانی که از طریق کانال تلگرامی و سایت این سازمان، ثبت نام کرده اند، توزیع می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی ن‍ژاد اظهار کرد: این نهال ها از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه در دو شیفت صبح و بعد ازظهر در فرهنگسراهای مناطق توزیع می‌شود و شهروندانی که پیش از این ثبت نام کرده اند با مراجعه به این مراکز، می توانند علاوه بر دریافت نهال‌های خود بروشور آموزشی کاشت و نحوه نگهداری نهال‌ها را نیز دریافت کنند.

وی افزود: برای حفظ محیط زیست به فرهنگسازی برای مشارکت همگانی در کاشت درخت و حفاظت از آنها نیاز داریم و از این رو، رویکرد و شعار امسال هفته درختکاری، "حفظ درخت، تداوم حیات" تعیین شده و نهال های ارایه شده نیز از ۱۶ گونه مقاوم در برابر کم آبی، آفات و بیماری ها، سازگار و ماندگار در محیط زیست هستند که با هدف اجرای اصول "خشک منظرسازی شهری" به صورت رایگان بین شهروندان توزیع می شود.  

مرتضایی نژاد اعلام کرد: از امسال هیچگونه گیاهی با نیاز آبی زیاد کاشته نخواهد شد و علاوه بر آن از چمن‌هایی با مصرف آب کم در طرح های توسعه ای شهر استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: در این رابطه تلفن ۲۴ ساعته سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان به شماره ۳۲۶۷۰۷۰۶ آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان است.

کد خبر 338765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.