اهدای خون ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ اصفهانی در ۱۱ ماه امسال

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: طی ۱۱ ماه سال جاری ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان اصفهان نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۱۵۸ هزار نفر به مراکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۹ درصد از اهدا کنندگان خون استان اصفهان اهدا کننده مستمر هستند، تصریح کرد: ۹۷ درصد از اهدا کنندگان مرد و سه درصد زن هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تعداد مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون کاهش می‌یابد، افزود: از این رو از مردم نوعدوست استان اصفهان درخواست داریم تا نیازمندان به خون را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه بیشترین خون‌های اهدایی استان اصفهان برای بیماران تالاسمی و هموفیلی و دیالیزی، سرطانی، اعمال جراحی و حوادث استفاده می‌شود، گفت: در بین اهدا کنندگان خون استان اصفهان گروه‌های خونی O و A مثبت بیشترین فراوانی را دارند.

زینلی در خصوص افزایش مراکز اهدای خون استان اصفهان گفت: برای توسعه مراکز انتقال خون در استان برنامه‌ای نداریم اما نیاز است که در شهر اصفهان دو مرکز جامع اهدای خون راه‌اندازی کنیم.

وی در خصوص فعالیت مراکز اهدای خون استان اصفهان در ایام نوروز اظهار کرد: در این ایام  همه مراکز انتقال خون در همه روزها به جز اول و ۱۳ فروردین آماده ارایه خدمات به مراجعه کنندگان است.

کد خبر 338756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.