نهال های مقاوم به خشکی در هفته درختکاری توزیع می شود

شهردار اصفهان با اشاره به در پیش رو بودن روز درختکاری گفت: درختان نبض زمین هستند، از این رو امسال روز درختکاری را با شعار «حفظ درخت، تداوم حیات» در اصفهان جشن می‌گیریم.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» گفت: روز درختکاری ما را به یاد اهمیت محیط زندگی سالم می‌اندازد پس باید با درختکاری به تعهداتمان نسبت به زمین و محیط زیست عمل کنیم.

وی از مردم درخواست کرد: در حفظ و نگهداری درختان شهر تلاش کنند تا شاهد محیط زیست بهتری باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان با کمبود منابع آبی مواجه است و مدیریت شهری برای حفاظت از منابع طبیعی شهر در تنگنا قرار دارد، افزود: علیرغم وجود این شرایط، شهرداری خود را متعهد به تامین منابع آب می کند.

وی با اشاره به توزیع نهال رایگان توسط شهرداری همزمان با هفته درختکاری، تصریح کرد: شهروندان می توانند برای دریافت نهال رایگان به سایت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند تا در درختکاری سهیم باشند.

نوروزی گفت: درختان نبض زمین هستند، از این رو امسال روز درختکاری را با شعار «حفظ درخت، تداوم حیات» در اصفهان جشن می‌گیریم.

نوروزی تاکید کرد: شهرداری اصفهان با توجه به کمبود منابع آبی، نهال های متناسب با اقلیم شهر و مقاوم در برابر کم آبی را توزیع می کند.

وی به برگزاری نود و پنجمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور در روز پنجشنبه هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: در این نشست پیرامون سهم مدیریت شهری در بودجه ۹۷، طرح جامع شهری و مالیات بر ارزش افزوده  و لایحه درآمدهای پایدار بحث و تبادل نظر شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این نشست همچنین ساختار دبیرخانه مجمع کلانشهرها مورد بحث قرار گرفت، در ارتباط با کمیسیون‌هایی مورد نیاز مجمع بحث و تبادل نظر شد و ساختار جدید و عناوین کمیسیون ها به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: این نشست‌ها می‌تواند موجب انتقال تجربیات شهرها به یکدیگر شود و هم‌افزایی خوبی ایجاد کند.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ترکیب کمیسیون‌ها، اصفهان به عنوان مرکز کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی دبیرخانه مجمع کلانشهرها انتخاب و مدیریت آن نیز به اصفهان واگذار شود تا امکان تعامل بیشتر با دیگر شهرهای کشور فراهم شود و تمام شهرها بتوانند با توسعه سرمایه گذاری برای عمران و آبادانی شهرها امکانات بهتری ایجاد کنند.

کد خبر 338707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.