عید سپاهان نوروز می‌شود/ دژ دفاعی با رهبری عالمه

تیم فوتبال سپاهان با بسته نگه داشتن دروازه در سومین بازی متوالی توانست به یک برد ارزشمند دیگر هم دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک نگاه اجمالی و کوتاه به شرایط تیم فوتبال سپاهان در این چهار هفته‌ای که منصور ابراهیم‌زاده بر روی نیمکت این تیم نشسته به خوبی نشان از جهش و رشد قابل ملاحظه تیم، چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ امتیازگیری دارد. سپاهانی که عصر دیروز موفق شد برای نخستین بار در طول لیگ امسال به دو برد متوالی دست پیدا کند همان تیمی بود که تا قبل از بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ کابوس سقوط را بالای سر خودش حس می‌کرد، اما امروز به لطف درایت مدیریت و دانش کادر فنی نه تنها دیگر صحبت از سقوط سپاهان هم خنده‌دار است، بلکه هواداران این تیم می‌توانند به کسب رتبه‌ای تک رقمی در لیگ هم امیدوار باشند.

بردن گسترش فولاد در اصفهان کاری مهم از جانب سپاهان بود چون تبریزی‌ها در این چند سالی که در لیگ برتر حضور دارند همیشه در اصفهان حریفی خطرناک بوده‌اند و حتی غیبت چند بازیکن اصلی این تیم هم نمی‌تواند توجیهی برای شکست شاگردان فیروز کریمی باشد. ضمن اینکه کریمی به عنوان یک سرمربی با تجربه بنا بر گفته خودش در هر سه تیم پلی اکریل، سپاهان و ذوب‌آهن سابقه سرمربی‌گری داشته و به نوعی شهروند اصفهان به حساب می‌آید، ولی با این حال منصور مچ فیروز را در زمین چمن نقش‌جهان خواباند تا عید سپاهانی‌ها بیش از هر زمان دیگری نوروز شود.

مهم‌ترین بحث در مورد نتیجه‌گیری سپاهان این است که طلایی‌پوشان بعد از باخت به پرسپولیس، در سه مسابقه بعدی خودشان در مقابل نفت تهران، مشکی‌پوشان و گسترش فولاد گلی دریافت نکرده‌اند و این خودش به اندازه کافی تأثیرات منصور ابراهیم‌زاده را در تیم نشان می‌دهد. سپاهانی که در هفته‌های قبل از حضور ابراهیم‌زاده به راحتی دروازه‌اش باز می‌شد امروز با حضور ابراهیم‌عالمه و مدافعان جوان در ترکیب تیم یک دژ دفاعی محکم به وجود آورده و زمانی‌که تیمی دروازه‌اش را بسته نگه دارد در بحث امتیازگیری می‌تواند مطمئن عمل کند.

سپاهان امروز ۲۷ امتیازی است و اگر نتیجه بازی امروز استقلال خوزستان و نفت تهران هم با برتری تیم تهرانی به پایان برسد، می‌توان گفت که شاگردان ابراهیم‌زاده فاصله‌ای هفت امتیازی با منطقه خطر ایجاده کرده‌اند و این بیش از هر چیزی می‌تواند خیال سپاهان را از بابت بقا در لیگ راحت کند. البته نماینده فوتبال اصفهان در آغاز سال ۹۷، پنج مسابقه بسیار سخت در پیش رو دارد که همگی در جای خودش یک فینال به حساب می‌آید ولی این زمان یک ماهه تا شروع دوباره بازی‌ها چیزی بود که منصور ابراهیم‌زاده و دستیارانش قبل از این هم بر روی آن برنامه‌ریزی کرده‌ بودند تا با تمام توان در شروع دوباره مسابقات به لیگ بازگردند.

کد خبر 338670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.