اسراف مسئولان، پایه های حکومت را می لرزاند

نجف آباد- امام جمعه نجف آباد گفت: بیشترین تاکیدات دینی در خصوص عدم اسراف، خطاب به مدیران و مسئولانی است به طوری که در صورت اتلاف سرمایه و امکانات در اختیار این گروه، باید منتظر نابودی یک حکومت باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در خطبه های این هفته از وقت و عمر مردم به عنوان سرمایه ای ارزشمند نام برد و گفت: کسانی که با سوء مدیریت زمینه اتلاف وقت مردم و امکانات موجود را فراهم می کنند، مرتکب یکی از بدترین مصادیق اسراف شده اند.

حسناتی از غفلت به عنوان دیگر عامل سوق دهنده یک جامعه به سمت نابودی یاد کرد و افزود: استعدادها و توانمندی هایی که با استفاده از آن ها در جایگاه های مختلف امکان رفع بسیاری از مشکلات فراهم می شود نیز در صورت عدم استفاده به موقع و صحیح در زمره مصادیق اسراف قرار می گیرند.

خطیب نماز جمعه نجف آباد ادامه داد: در روایات متعدد از ائمه نقل شده که نباید به کسانی که دنبال مسئولیت می دوند، کاری را واگذار کرد، زیرا چنین گروهی تحقق اهدافی را در قبال پذیرفتن این جایگاه ها دنبال می کنند که در مجموعه به نفع جامعه نخواهد بود.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و هشدار نسبت به مصرف بیش از حد آب در روزهای پایانی سال گفت: در کنار اهمیت مشارکت در ویژه برنامه جشن عاطفه ها باید مواظف ریخت و پاش های اضافی در خرید مایحتاج فرزندان نیز بود و اقوام و همسایگان را در اولویت ارایه کمک های نقدی و غیر نقدی قرار دهیم.

امام جمعه نجف آباد، سالروز وفات ام البنین و روز تجلیل از مادران و همسران شهدا را گرامی داشت و اظهار کرد: بعضی کارهای نسبتا خوبی در خصوص گرامیداشت شهدا انجام گرفته، اما در بیشتر موارد از والدین و همسر شهدا در کنار فداکاری های کم نظیر همسران جانبازها غفلت شده است.

حسناتی گفت: جنگ امروز ما بسیار سخت تر و پیچیده تر از سال های دفاع مقدس است و دشمنان با تمامی توان خود استحکام خانواده ها را هدف گرفته اند و در این میان برخی والدین نیز دچار غفلت های خسارت باری شده اند.

کد خبر 338611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.