استفاده بی رویه از منابع طبیعی کشور را با چالش روبه رو کرده است

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: استفاده بی رویه از منابع طبیعی و مراتع کشور را با چالش های زیست محیطی روبه رو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام حسین رشیدیان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی اظهار کرد: حفظ مناطع طبیعی، مراتع و انفال برای بقای کشور نیاز است که استفاده بی رویه از منابع طبیعی و مراتع کشور را با چالش های زیست محیطی روبرو ساخته است.

وی افزود: احداث چاه های آب عمیق و بهره برداری بی رویه از منابع زیر زمینی، قطع درختان و بهره برداری زیادی از مراتع تهدیدی علیه محیط زیست و منجر به بروز مشکلاتی مانند خشکسالی و آلودگی هوا و فرسایش خاک شده است.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با تاکید بر اهمیت کاشتن درخت، تصریح کرد: کاشت نهال و استفاده صحیح از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی موجب کاهش تهدیدها و مشکلات زیست محیطی و بهره برداری آیندگان از عرصه ها و ذخایر کشور خواهد شد.

وی همچنین به جایگاه بین المللی کشورمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کشورمان در عرصه بین المللی جایگاه مهمی دارد که همراهی سازمان ملل و دیگر کشورها با ایران و دست رد به سمت کشورهای ظالم مانند انگلیس نشان از جایگاه کشور است.

حجت الاسلام رشیدیان ادامه داد: عدم رای به درخواست انگلیس علیه ایران توسط سازمان ملل مصداقی از عظمت و جایگاه کشورمان است که با حمایت های دیگر کشورهای جهان از جمله روسیه همراه شده بود.

وی با بیان اینکه کشورمان در عرصه بین المللی جایگاه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: علی رغم جایگاه بین المللی کشورمان اما وجود تبعیض و فساد اقتصادی در درون کشور شایسته و زیبنده نیست و از این جهت باید مسئولان دلسوزانه کار کنند.

امام جمعه تیران با انتقاد از کارشکنی ها و عملکرد نادرست برخی از مسئولان یادآورشد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است و باید مردم مطالباتشان پاسخ داده شود و مسئولان نیز باید خدمت گذار این ملت باشند.

وی با اشاره به اینکه صدور موافقت نامه اصولی احداث بیمارستان در تیران و کرون در پیچ و خم سخت اداری قرار گرفته گفت: بر اساس تعامل صورت گرفته بین دولت و خیرین این شهرستان، احداث بیمارستان مجهز در این منطقه با مشارکت ۴۰ درصدی مردم همراه خواهد بود اما برخی از مسئولان کوتاهی می کنند.

کد خبر 338608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.