سیاست یک بام و دو هوای عربستان در حقوق بشر

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حالی از حقوق بشر و احترام به آزادی افراد سخن می‌گوید، که ارتش این کشور از چهار سال قبل، کودکان بی‌گناه یمنی را می‌کشد و مجامع حقوقی دینا نیز در برابر این جنایات آل سعود سکوت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره(س) شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحران‌های مهمی که در شرایط فعلی کشور ما با آن دست به گریبان است، خشکسالی و به دنبال آن کم‌آبی گسترده در همه مناطق کشور به ویژه استان اصفهان است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف، تصریح کرد: در ایام پایانی سال لازم است، از شست و شوی فرش و منزل خودداری و در موارد ضرورت، به میزان حداقل اکتفا شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر مظعم انقلاب در ۱۹ دیماه در جمع مردم آذربایجان شرقی، گفت: انقلاب اسلامی و کارکردهای آن، آسیب شناسی انقلاب، اولویت‌ها و الزمامات و آینده انقلاب اسلامی، مهمترین محورهای سخنان رهبری در آن دیدار بود.

حجت الاسلام یعقوبی درخصوص آسیب شناسی انقلاب، اظهار کرد: نباید گمان کنیم همه کارهایی که در این مدت انجام شده کاملا درست بوده است، باید مسائل بررسی شود و اگر حقی از کسی ضایع شده یا مالی به صورت غیرقانونی از کسی گرفته شده، باید به آن رسیدگی شود.

وی درخصوص اولویت‌ها و الزامات انقلاب اسلامی، گفت: اشتغال و ازدواج جوانان، از مهمترین اولویت‌های انقلاب در حال حاضر است، زیرا اگر به دنبال مقابله با مفاسد اجتماعی هستیم، باید به این امور رسیدگی کنیم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه آینده انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدبخش است، اظهار کرد: برخی افراد در داخل کشور، همان سخنان دشمنان را تکرار می‌کنند، در حالی که این اقدام به صلاح نیست.

اشرافی‌گری زمینه‌ساز ارتجاع

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی به اشرافی‌گری، زیاده‌خواهی، توجه به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و توجه به بیگانگان به جای تکیه بر توان جوانان داخلی گرفتار شود، حرکت به سمت ارتجاع آغاز شده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب پابرهنگان و مستضعفان بود، بنابراین باید به وضعیت اقشار مستضعف رسیدگی کنیم، در حال حاضر بیکاری گسترده در جامعه وجود دارد و برخی از کارگران هم ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند، باید به این امور رسیدگی شود.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: مسئولان باید با مردم همراه باشند، برخی افراد در جامعه به علت فقر مفرط توان پرداخت بهای خدمات عمومی را ندارند، در چنین شرایطی مسئولان باید تلاش کنند، تا با رأفت اسلامی با این افراد برخورد و از سخت‌گیری بر آن‌ها، خودداری کنند.

وتوی روسیه، انزوای آمریکا

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اوضاع جهان و منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه در اقدامی مشترک، تصمیم به صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی در شورای امنیت داشتند، که با وتوی روسیه این دسیسه، ناکام ماند، زیرا کشورهای منطقه به نقش سازنده انقلاب آگاه هستند و آمریکا نیز با اینگونه اقدامات، بیشتر منزوی می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام، به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام و انقلاب در حوزه مسائل اقتصادی هستند، تا به این وسیله مردم را به مقابله با حاکمیت وادار کنند.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: نباید اغتشاشات و اعتراضات اخیر را نادیده بگیریم، مردم مطالباتی دارند که باید به آن‌ها توجه و برای حل آن‌ها، برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام یعقوبی آمریکا با همه توان برای مقابله با انقلاب اسلامی تلاش می‌کند، ما باید در داخل کشور به فکر مردم باشیم، اگر روزهای پایانی سال مواردی همچون عدم پرداخت تسهیلات از سوی قرض‌الحسنه‌ها به مردم نیازمند تفاق بیفتد، در واقع به آمریکا کمک شده است.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حالی از حقوق بشر و احترام به آزادی افراد سخن می‌گوید، که ارتش این کشور از چهار سال قبل، کودکان بی‌گناه یمنی را می‌کشد و مجامع حقوقی دنیا نیز در برابر این جنایات آل‌سعود، سکوت کرده است.

کد خبر 338606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.