زنان در اقتصاد سالم پر قدرت ظاهر شوند

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری دومین همایش ملی "جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعۀ پایدار" به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ۱۶ اسفندماه خبر داد.

زهرا اخوان نسب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون برپایی این همایش اظهار کرد: ۱۶ اسفند ماه، شاهد برگزاری دومین دوره‌ای خواهیم بود که همایش "جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعۀ پایدار" در سطح ملی برگزار می‌شود. شعار این برنامه با توجه به جایگاهی که زنان در حفظ و توسعۀ اقتصاد دارند با عنوان "زنان، هم‌پیمانان توسعه و برکت اقتصادی" انتخاب و محورهای همایش نیز بر اساس نیازهای جامعه تدوین شده است.

وی با برشمردن محورهای این همایش گفت: "زن، اقتصاد و توسعۀ پایدار"، "زن، سیاست، فرهنگ، اجتماع و توسعۀ پایدار" و "زن، محیط زیست و توسعۀ پایدار" از جمله محورهای این همایش است که مهمترین آن‌ها را می‌توان بحث حفظ محیط زیست و مشکلاتی که امروز به صورت خاموش در حال از کار انداختن جامعۀ ما است دانست. وقتی محیط زیست یک جامعه دچار آسیب شود گویی مهد زندگی دچار آسیب شده و این روند آهسته آهسته همه چیز را با خود به کام مرگ می‌کشاند.

وی افزود: نقشی که زنان در حفظ محیط زیست می‌توانند ایفا کنند بسیار اثرگذار است و دورۀ گذشته نیز بحث اقتصاد سبز و اقتصاد پاک با همین هدف در این همایش مطرح شد. همۀ این موضوعات در مجموع اشاره به این نکته دارد که زنان می‌توانند در یک اقتصاد سالم با حفظ معیارهای ارزشی جامعه، بسیار پر قدرت ظاهر شوند.

اخوان‌ نسب با اشاره به پایان مهلت ارسال مقاله به این همایش ادامه داد: با انتشار فراخوان شرکت در این همایش مقالات بسیاری از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده و اکنون که مهلت ارسال آثار به پایان رسیده است در حال ارزیابی این مقالات توسط کمیتۀ ارزیابی، متشکل از اساتید دانشگاهی هستیم تا بتوانیم در روز برگزاری همایش از چند مقالۀ برتر تقدیر به عمل آوریم. مسابقۀ عکسی نیز به مناسبت روز دانشجو برگزار شده بود که آثار آن برای ما ارسال شده و نتایج این مسابقه، ۱۶ اسفندماه همزمان با برگزاری همایش در اتاق بازرگانی اصفهان اعلام خواهد شد.

رییس شواری عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در مورد جزییات بخش "رسانه در آیینۀ همایش" اظهار کرد: با توجه به این که اغلب دوستان رسانه‌ای که زحمت اطلاع‌رسانی برپایی این همایش را برعهده دارند بانوان هستند و ما نیز از این دسته از عزیزان انتظار داریم که موضوعات مربوط به بانوان را به خوبی اطلاع‌رسانی کرده و برای آن در رسانه‌ها جریان سازی کنند تا بتوانیم از این طریق هشدارها و آگاه‌سازی‌ها را در حوزۀ زنان تکمیل کنیم، تصمیم گرفتیم از کسانی که بیشترین و بهترین اطلاع‌رسانی را در حوزۀ برپایی این همایش انجام داده‌اند نیز تقدیر کنیم.  

وی ادامه داد: در همین راستا، همۀ خبرنگارانی که در اطلاع رسانی برپایی این همایش نقشی داشته‌اند تا پایان هفتۀ جاری مهلت دارند مطالب خود را در بخش های بهترین تیتر و خبر، بهترین مصاحبه، بهترین عکس و بهترین نقد شرکت دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با توجه به اطلاعات درج شده در پوستر یا با شمارۀ دبیرخانۀ جشنواره تماس گرفته و یا به شهرزاد بهادری، مسئول بخش "رسانه در آیینۀ همایش" مراجعه کنند.

کد خبر 338533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.