گسترش فقر، فروش کودکان دختر را مسری می‌کند

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه فروش کودکان دختر یک عمل نامعقول و یک آسیب اجتماعی جدید است از دستگاه‌های حمایتی و امنیتی کشور خواست تا از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود رضایی  در مورد ارائه گزارش‌هایی مبنی بر فروش کودکان دختر به دلیل فقر گفت: از نظر انسانی این اقدام قبیحی است که هر فردی را در هر جایگاهی و به هر بهانه‌ای در معرض فروش قرار دهند و در این مورد نفس عمل ناپسند، نامشروع و نامعقول است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به هر حال این معضل ریشه در فقر و اعتیاد دارد و اغلب افرادی اقدام به فروش فرزند خود یا هر فردی که نگهدای از آنها در حیطه اختیارات آنها قرار دارد، می‌کنند که با مشکلات معیشتی جدی مواجه هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: هم اکنون قوانین حکومتی و اخلاق اسلامی می‌طلبد که حتما دستگاه‌های متولی حمایت از افرادی که با مشکلات معیشتی به دلیل فقر و بیکاری مواجه هستند و حتی نمی‌توانند امکانات اولیه حیات را نیز تامین کنند همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) این نوع افراد بی‌بضاعت را تحت پوشش قرار داده و برای فقرزدایی و پیشگیری از ایجاد این قبیل معضلات در سطح جامعه وارد میدان شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته اگر موردی از فروش دختران به صورت عینی مشاهده شود دستگاه‌های برقرارکننده امنیت همچون نیروی انتظامی نیز باید ورود پیدا کرده و مانع از بروز این قبیل اقدامات افراد شوند و ضمن ممانعت از بروز آن با عاملان آن برخورد کرده و آنها را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید این قبیل اقدامات همچون بیماری مسری بوده که اگر صورت بگیرد با توجه به فقری که در شرایط کنونی بین بسیاری از افراد وجود دارد خودبخود تسری پیدا کرده و به صورت رفتار ترویج پیدا می‌کند و در نهایت هم می‌تواند ایجادکننده چالش‌های دیگری در حوزه آسیب‌های اجتماعی باشد بنابراین قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد باید همچون بیماری در جهت پیشگیری از آن به طور جدی اقدام کرد.

منبع : خانه ملت

کد خبر 338472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.