بازی با جان دانش آموزان تیرانی در سناریوی سلیقه‌ای

تیران-پیش بینی و تدبیر پیش از حادثه یک ضرورت فراموش نشدنی است و با توجه به وضعیت خاص مدارس فرسوده شهرستان تیران و کرون نیاز به افزایش همکاری خیران و مسئولان است تا اینکه فراتر از سلیقه شخصی و فرآیند اداری این مشکل در شهرستان تیران و کرون رفع شود و شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان تیران و کرون با جمعیت بیش از ۷۱ هزار نفر دارای یکصد مدرسه برای تحصیل ۱۲ هزار نفر دانش آموز بوده که ۶۰ درصد این مدارس فرسوده و ۱۰ درصد نیز تخریبی است، این مدارس در بخش های مختلف شهرستان پراکنده شده اند که هر لحظه با وقوع یک حادثه ممکن است، جان هزاران دانش آموز را تهدید کند.

پیشگیری از وقوع حوادث، مسئله ای مهم است که کمتر مورد توجه قرار دارد و در بروکراسی سخت اداری و نگرش ها و سلیقه های فردی گم شده، هرچند جلوگیری از وقوع حوادث نیازمند تغییر نگرش و دلسوزی بوده، فارغ از سلیقه های شخصی و سیاسی توسط مسئولان است.

تعامل و هم افزایی شورای آموزش و پرورش برای رفع مشکل مدارس

بهسازی مدارس فرسوده یکی از موضوعاتی که همواره در شورای آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون از طرف مدیریت آموزش و پرورش مطرح و هم افزایی از سوی مسئولان و خیران برای رفع آن مطرح می شود، اما این بحث و گفتگوها اخیر در استان اصفهان نیز رونق بیشتری پیدا کرده تا حدی که استاندار اصفهان ضمن ابراز گلایه مندی از وجود کلاس های کانکسی و مدارس فرسوده در استان اصفهان، کوتاهی مسئولان و عدم نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی به دلیل عدم رسیدگی به این مشکلات را غیرقابل انکار عنوان کرد.

پس از گلایه مندی استاندار اصفهان نامه‌ای از سوی مهرعلیزاده به فرماندار ابلاغ و در این نامه با اعلام وضعیت مدارس شهرستان‌ها خواسته شده تا اینکه با هم افزایی بین امکانات استانی و خیران این مشکلات رفع شود.

عملکرد مدیرکل نوسازی مدارس استان، رضایت بخش نیست

شورای آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون رسیدگی به وضع مدارس تخریبی و فرسوده و همچنین احداث مدارس جدید برای جبران کمبود فضای آموزشی را دنبال می کند و آخرین وضعیت مدارس این شهرستان را به استاندار اصفهان اعلام و خواستار همکاری بیش از بیش مسئولان استانی شده است.

شورای آموزش و پرورش نهادی برای تعامل، همکاری و هم افزایی بین بخشی برای رفع مشکلات مدارس است که در شهرستان تیران و کرون اعضای این شورا به همراه خیران و موسسه خیریه برکت با ایجاد هم افزایی بین بخشی گام اساسی برای جبران این مشکلات برداشتند که البته قول همکاری مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز برای رفع این دسته از مشکلات شهرستان جلب شده است.

علی رحمانی فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه فرسودگی مدارس و وجود مدارس تخریبی در شهرستان نیازمند همکاری جدی و بین بخشی برای جبران این مشکل است، اظهار کرد: با توجه به اینکه با کمبود فضای آموزشی در شهرستان روبه رو هستیم باید فضای آموزشی برای جایگزینی این مدارس پیش بینی شود و با توجه به بضاعت محدود این شهرستان جهت احداث مدارس جدید نیازمند همکاری خیران و اعتبارات استانی و ملی هستیم.

وی از وضعیت همکاری و تعامل اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان انتقاد کرد و گفت: وجود سرویس بهداشتی مشترک در مدارس مختلط این شهرستان از مشکلاتی مدارس این منطقه بود که با واکنش رسول زرگر پور استاندار سابق اصفهان طی سفر به تیران و کرون روبه رو و اعتباراتی از سوی استانداری برای جداسازی سرویس های بهداشتی اختصاص یافت.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: برای رفع این مشکل استاندار سابق اصفهان از عملکرد اداره کل نوسازی مدارس انتقاد کرد و بی توجهی نسبت به این مسائل را غیرقابل تحمل عنوان کرد که باید در گذشته پیش از ورود استاندار به این موضوع رفع می شد.

رحمانی تصریح کرد: تعامل و همکاری بین مسئولان شهرستانی، خیران و قول های مساعدت وزارت آموزش و پرورش نیازمند همکاری اداره کل نوسازی مدارس در این خصوص است.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه عملکرد مدیرکل نوسازی مدارس استان، رضایت بخش نیست، گفت: وضعیت نزدیک به ۱۰ مدرسه این شهرستان بحرانی است، خاطرنشان کرد: خروج از بحران نیازمند تعامل بیشتر و تخصیص اعتبارات و کمک به جذب اعتبار ملی است که باید اداره کل نوسازی مدارس در این خصوص همکاری ها را افزایش تا اینکه مشکل و محدودیت های مدارس در کل استان رفع شود.

وی با بیان اینکه نظر خیران و فعالان اقتصادی برای کمک به رفع مشکلات مدارس جلب شده، تصریح کرد: از فعالان اقتصادی و خیران جهت رفع نیاز مدارس و کمک به نوسازی فضاهای آموزشی در شهرستان جلب شده که نیازمند همکاری مسئولان استانی در تدوین نقشه و سرعت بخشی به فرآیندهای اداری است.

خروج از بحران مدارس فرسوده و تخریبی نیازمند همکاری نوسازی مدارس است

علیرضا مرزبان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به فرسودگی ۶۰ درصد مدارس و حکم تخریب برای ۱۰ مدرسه این شهرستان با اشاره به نارضایتی از عملکرد اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: وجود کلاس درس کانکسی، فرسودگی مدارس، عدم پاسخگویی به استعلامات و عدم حضور در شهرستان برای بازدید و هم اندیشی رفع مشکلات و همچنین عدم توجه به وعده ها، عملکرد مناسبی از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیست.

وی افزود: تعریف شرایط و بروکراسی سخت اداری برای اجرای پروژه ها و عدم همکاری با مسئولان شهرستانی در بهسازی مدارس فرسوده شرایط بحرانی در هر شهرستان و منطقه ای ایجاد می کند و نحوه عملکرد مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در خصوص رسیدگی به وضع فرسودگی مدارس، بحران آموزش و پرورش را تشدید کرده که نیاز به تغییر نگرش است.

وی با بیان اینکه خیران در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کرده اند، تصریح کرد: برخورد نامطلوب اداره کل نوسازی مدارس با خیران تیران کاهش همکاری و تعامل خیران با آموزش و پرورش را به همراه داشته است.

همکاری بنیاد برکت در رفع بخشی از نیاز مدارس تیران و کرون

کمبود امکانات آموزشی و فرسودگی مدارس و همچنین کمبود اعتبارات مالی در شهرستان تیران و کرون منجر به تلاش مسئولان این شهرستان برای جلب اعتبارات مالی از سوی خیران و موسسه های خیریه کشور شد که جلب مشارکت بنیاد برکت مصداقی از این موضوع بوده است.

بنیاد برکت دی ماه امسال ساخت مدرسه ۹ کلاسه با زیربنای یک هزار و ۲۵۰ متر مربع و در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع را در شهرستان تیران و کرون آغاز کرد.

این بنیاد خیریه کشوری برای احداث این پروژه ۱۲ میلیارد ریال پیش بینی و مصوب کرده تا اینکه برای سال تحصیلی آینده مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 338278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.