آشوبگران باید اعدام شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: از قوه قضاییه می خواهم افرادی را که آشوب به پا کردند با همان مجازاتی که اسلام قرار داده یعنی اعدام مجازات کند. هر کس برای ترساندن مردم حتی چوب به دست گیرد، مفسد فی الارض است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های امروز نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: امام صادق (ع) در تفسیر تقوا می فرماید «تقوا این است که در جاهایی که خداوند دستور به انجام کاری داده، مفعول نباشید و جایی که نهی کرده است، خداوند شما را آنجا نبیند».

وی افزود: دوست و رفیق بد از مواردی است که روی عقل انسان اثر می گذارد و از مسیر درست منحرف می کند. به همین دلیل اسلام دستورات فراوانی در مورد دوست یابی و انتخاب همسر که نوعی دوست است، دارد. همچنین فرزند و پدر و مادر جزء افرادی هستند که روی انسان اثر خوب یا بد می گذارند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: حضرت نوح به خداوند عرض کرد قوم خود را شب و روز به سوی تو دعوت می کنم، اما فرار می کنند و انگشتشان را در گوش خود فرو می کنند که حرف مرا نشنوند. این قوم هدایت پذیر نیستند، یک نفر از این کافران را مهلت نده و اگر مهلت دهی، دیگران را هم منحرف می کنند و اگر صاحب فرزند هم شوند، فرزندانشان هم کافر می شوند که این نمونه ای از تاثیر پدر و مادر بر فرزند است.

امام جمعه اصفهان گفت: خداوند در قرآن می فرماید بعضی از فرزندان و همسران شما دشمنتان هستند و باید از آنها بترسید و در جای دیگر می فرماید همانا اموال و فرزندان شما فتنه هستند و باید مراقب آنها باشید. البته نه به این معنی که مال و فرزند بد است، بلکه با آنها مورد امتحان قرار می گیرید.

وی با بیان اینکه فرزند یک نعمت است، اما در عین حال می تواند فتنه هم باشد، اظهار کرد: در روایت است که پرونده انسان با مرگ بسته می شود مگر در سه مورد؛ نخست صدقه جاریه، کتابی که نوشته یا شاگردی که تربیت کرده است و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه تا وقتی مومن نمازهای خود را به موقع ادا کند، شیطان از او می ترسد و عصبانی است، افزود: از عزاداری مردم اصفهان که هر سال در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) بیشتر و بهتر می شود تشکر می کنم. به ایام ولادت ایشان نزدیک می شویم و انشاالله بتوانیم در طول سال از رفتار ایشان و فرزندانشان درس بگیریم و عمل کنیم.

نقش آمریکا در نا آرامی های دراویش گنابادی مشهود است

امام جمعه اصفهان با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ادامه داد: حادثه دیگری که هفته گذشته رخ داد، ناآرامی هایی مربوط به دراویش گنابادی بود. البته مردم گناباد تظاهرات و اعلام کردند اینها از ما نیستند و ما هم همین نظر را داریم. دست آمریکای جنایتکار در این حادثه مشهود است. این کشور از امنیت ایران عصبانی است و به هر شکلی می خواهد در ایران آشوب به پا کند؛ این مداخلات در حالی است که هر روز ۴۰ تا ۵۰ مورد تیراندازی در ایالات متحده اتفاق می افتد تا جایی که ترامپ در سخنرانی خود عنوان کرده باید دستور دهیم مدیران مدارس مسلح شوند.

وی افزود: اینها از امنیت ایران و مردمی که ۲۲ بهمن تماشایی را خلق کردند می ترسند. حضور مردم در ۲۲ بهمن جای تشکر فراوان دارد و رهبر معظم انقلاب نیز از این حضور و بصیرت بالای مردم که انتقاد از مسئولان را از حکومت اسلام و قرآن جدا می کنند، بسیار خشنود بودند.

طباطبایی نژاد تأکید کرد: از قوه قضاییه می خواهم افرادی را که آشوب به پا کردند با همان مجازاتی که اسلام قرار داده یعنی اعدام مجازات کند. هر کس برای ترساندن مردم حتی چوب به دست گیرد، جزء مفسدین فی الارض است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه ۸ اسفند روز تربیت اسلامی است. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان از وضعیت عدالت اجتماعی و گسترش فرهنگ دینی انتقاد کردند. بارها به عدم بکارگیری بازنشستگان تاکید شده، اما درست اجرا نمی شود که این هم برخلاف عدالت اجتماعی است.

وی با انتقاد از محتوای برخی برنامه های تلویزیونی و مسابقات افزود: محتوای برخی مسابقات اسلامی نیست و نمی تواند ما را تربیت کند. اگر فردی اهل نماز و روزه باشد فرزند او نیز اهل نماز و روزه تربیت می شود، ولی اگر اهل رقص و دوری از مسائل دینی باشد فرزند او نیز همینطور تربیت خواهد شد. امیدوارم خداوند به مسئولان و مردم ما هوشیاری و غیرت عطا کند.

کد خبر 338050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.