کودکان و کهنسالان بیشترین قربانیان معابر روستایی هستند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: کودکان و کهنسالان بیشترین آمار را در تلفات سوانح ترافیکی و معابر روستایی دارند.

فرزاد دادخواه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ۲۵درصد تصادفات در ۹ ماهه امسال در مقایسه با سال قبل در استان اصفهان کاهش داشته، اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ نفر در تصادفات استان جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: کاهش تصادفات در معابر برون شهری، درون شهری و روستایی با اصلاح معابر، آموزش فرهنگ ترافیک، افزایش نظارت و کاهش معابر پرخطر انجام شده که همکاری مردم و سایر بخش‌های اداری در این راستا لازم و نیازمند همکاری بیشتر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه برای کاهش تصادفات روستایی نیازمند همکاری دهیاری‌ها هستیم، تصریح کرد: در استان اصفهان سهم کودکان در تلفات عابران پیاده ۱۲ درصد و کهنسالان ۴۰ درصد است که بر این اساس بیشترین آمار قربانیان مربوط به کهنسالان و کودکان در سوانح ترافیکی و معابر روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل تردد کودکان و کاهش سرعت از سرفصل‌های مهم کاهش تلفات کودکان در معابر روستایی است، البته در این میان خانواده‌ها نیز باید توجه بیشتری به کودکان کنند و کهنسالان نیز باید قوانین را فرا گرفته و با دقت بیشتر در سطح روستا عبور و مرور داشته باشند.

دادخواه یادآورشد: سرعت بالا در معابر روستایی به لحاظ بافت سکونتی مردم و نبود پیاده رو در روستاها منجر به بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای می شود که در این راستا علاوه بر همکاری رانندگان، دهیاری ها نیز باید محل هایی را برای تردد مردم فراهم سازند.

وی با بیان اینکه ورودی روستاها یکی از نقاط پرحادثه است، گفت: با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی ورودی روستاها اصلاح خواهد شد که این مهم به کاهش تصادفات منجر می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه طرح زمستانه در حال اجرا است، افزود: ۷۵۰ نیروی راهداری در کنار نیروهای پلیس راه، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ تا ۲۵ اسفندماه در سطح جاده ها خدمت رسانی می کنند و از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده طرح نوروزی با ایجاد ۳۰ ایستگاه ایمنی و سلامت و راه اندازی پایگاه راهداری این خدمت رسانی را ادامه می دهند.

کد خبر 337966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.