سیره حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: پرداختن به زندگی حضرت زهرا(س) و ابعاد شخصیتی ایشان حق و حقوق زنان در خانواده و جامعه را تبیین و جایگاه زن را افزایش می دهد و سبب تحکیم پایه های بنیان خانواده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام حسین رشیدیان در مراسم عزاداران فاطمی تیران اظهار کرد: روابط اجتماعی و خانوادگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) توام با عقلانیت و رفتار واقعی بود که کم رنگی چنین رفتارهایی بین زوج های جوان در حال حاضر منجر به افزایش طلاق و مشکلات خانوادگی شده است.

وی افزود: مشورت، تقسیم کار در زندگی، دوری از تعصب شخصی و حسادت، تقویت معنویت بین اعضای خانواده، حفظ جایگاه زن و همچنین احترام به حقوق یکدیگر از شاخصه‌های زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بود که این شاخصه‌ها در برخی از زندگی‌های امروزی کم رنگ و یا وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: زن و مرد در نهاد خانواده باید همراه با یکدیگر باشند و مدیریت خانواده را با اصول مشوره و تقسیم کار انجام دهند، اما در برخی از خانواده ها حق و حقوق زن و مرد مورد بی توجهی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه حسادت، تعصب شخصی و توقع‌های زیاد اعضای خانواده از یکدیگر از چالش‌های برخی از زندگی‌های امروزی است، تصریح کرد: با مطالعه سیره زندگی افرادی که از نمونه‌های اسلامی هستند، مانند زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) مسیر واقعی زندگی مشخص و آسیب های اجتماعی مانند طلاق کاهش می یابد.

کد خبر 337963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.