توسعه دیپلماسی اقتصادی میان اصفهان، تاجیکستان و ارمنستان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در دیدارهای جداگانه با سفیران تاجیکستان و ارمنستان، بر توسعه دیپلماسی اقتصادی میان اصفهان و دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، علی یارمحمدیان، در دیدار با نعمت‌الله امام‌زاده سفیر تاجیکستان در ایران بر توسعه همکاری‌های دو جانبه اقتصادی میان اصفهان و این کشور تاکید کرد و گفت: سالانه ۴۶ رویداد در نمایشگاه اصفهان برگزار می‌شود که حضور کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران مانند تاجیکستان می‌تواند شرایط را برای افزایش کیفیت این نمایشگاه‌ها فراهم آورد.

وی به برگزاری پاویون‌های ایران در نمایشگاه‌های خارجی توسط شرکت نمایشگاه‌های اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان پس از تهران دومین شرکت نمایشگاهی بزرگ کشور به شمار می‌رود که موفق شده ارتباطات تجاری مستحکمی را در قالب نمایشگاهی میان شرکت‌های داخلی و بین‌المللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان همچنین خواستار افزایش مراودات و ارتباطات تجاری میان این استان و تاجیکستان شد و ادامه داد: اصفهان آمادگی دارد شرایطی فراهم آورد که شرکت‌های ایرانی حضوری فعال و متمرکز در نمایشگاه‌های ساختمان، کشاورزی و سنگ این کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، این امکان وجود دارد که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از شرکت‌های تاجیکستانی در این استان پذیرایی کند و شرایط را برای عرضه و نمایش کالاها و دستاوردهای این شرکت‌ها در نمایشگاه اصفهان فراهم آورد.

یارمحمدیان همچنین از سفیر تاجیکستان برای حضور در نمایشگاه گردشگری اصفهان دعوت کرد و افزود: برگزاری این جلسه می‌تواند شرایط مطلوبی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه دو کشور فراهم کند؛ امیدواریم با حضور سفیر تاجیکستان در اصفهان، شاهد به نتیجه رسیدن ارتباطات تجاری میان اصفهان و تاجیکستان باشیم.

ارتباطات اصفهان و تاجیکستان در انتظار فعالیت جدی

سفیر تاجیکستان در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سطح روابط دو کشور روز به روز در حال افزایش است، گفت: اکنون زمان ارتباط بیشتر میان اصفهان و تاجیکستان است و مذاکراتی که انجام شده باید هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

نعمت‌الله امام‌زاده با تاکید بر اینکه اصفهان یکی از زیباترین شهرهای جهان است، افزود: ظرفیت‌ها و آثار تاریخی که در این شهر وجود دارد، اصفهان را به یک افتخار جهانی تبدیل کرده و زمینه‌های مشترک همکاری بسیاری میان دو کشور ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط معرفی بیشتر اصفهان به مردم جهان فراهم شود، تصریح کرد: تاجیکستان سال ۲۰۱۸ را به عنوان سال توسعه گردشگری نام‌گذاری کرده و این اتفاق می‌تواند زمینه‌های همکاری میان اصفهان و تاجیکستان را بیش از پیش فراهم کند.

سفیر تاجیکستان در ایران با استقبال از حضور شرکت‌های فعال و شناخته شده این کشور در نمایشگاه گردشگری اصفهان، اضافه کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در اصفهان وجود دارد که سفارت تاجیکستان می‌تواند این پتانسیل‌ها را به اطلاع سرمایه‌گذاران تاجیکستانی برساند و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های این کشور در اصفهان باشیم.

وی همچنین خواستار برقراری خط پروازی مستقیم میان دوشنبه پایتخت تاجیکستان و اصفهان شد و گفت: برقراری این خط پروازی قطعاً با استقبال فعالان اقتصادی و گردشگری دو کشور روبرو خواهد شد و بر این مبنا، شاهد توسعه ارتباطات تجاری، علمی و اجتماعی میان شرکت‌های اصفهانی و تاجیک خواهیم بود.

ایجاد ارتباط تجاری با ارمنستان از طریق نمایشگاه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بیم‌المللی استان اصفهان همچنین در دیدار با آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران برگزاری مذاکرات دو جانبه را باعث رشد و توسعه ارتباطات دو کشور دانست و گفت: ایجاد هر گونه ارتباط تجاری از طریق نمایشگاه‌ها میسر می‌شود.

علی یارمحمدیان با تاکید بر سابقه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، افزود: این شرکت با سابقه ۱۸ ساله، نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌کند که از آن جمله می‌توان به برگزاری سالانه ۴۶ نمایشگاه داخلی و برپایی چندین پاویون از کشورمان در نمایشگاه‌های خارجی نام برد.

وی با تاکید بر آمادگی اصفهان برای میزبانی شرکت‌های کشور ارمنستان در نمایشگاه، ادامه داد: نمایشگاه اصفهان هر هفته یک رویداد اقتصادی در این استان برگزار می‌کند؛ بر این اساس و با همه تجربیاتی که وجود دارد، شرکت‌های کشور ارمنستان نیز می‌توانند از زیرساخت‌ها و بسترهای موجود برای معرفی محصولات و کالاهای خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان همچنین با استقبال از برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی ارمنستان، گفت: برگزاری فعالیت‌های نمایشگاهی موجب افزایش صادرات دو کشور می‌شود و صنعت گردشگری را نیز ارتقاء می‌دهد.

ارمنستان مشتاق افزایش ارتباطات با اصفهان

سفیر کشور ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، گفت: ارمنستان رویکردی مشتاقانه برای افزایش ارتباطات تجاری، فرهنگی و گردشگری با اصفهان دارد.

آرتاشس تومانیان با بیان اینکه فعالیت‌های نمایشگاهی در ایران سطح بسیار بالایی دارد، افزود: ارمنستان ارتباطات بسیار نزدیکی با نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شود دارد؛ در این ارتباط، رویدادهای نمایشگاه اصفهان را نیز به دقت مورد رصد قرار می‌دهیم و موارد مورد نیاز را در اختیار فعالان اقتصادی ارمنستان می‌گذاریم تا بتوان ارتباطات تجاری میان دو کشور را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حجم رفت و آمد کارآفرینان ایرانی به ارمنستان بوده ایم، اضافه کرد: ارمنستان می‌تواند زمینه اعزام هیئت‌های تجاری به نمایشگاه اصفهان را تسهیل کند چرا که همکاری با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان که سابقه‌ای طولانی در برگزاری رویدادهای اقتصادی دارد، موجب افتخار است.

سفیر ارمنستان در ایران حوزه فناوری‌های دیجیتال و گردشگری را از جمله حوزه‌های مشترک برای همکاری و تعامل ارمنستان و اصفهان عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت‌های مشترک اصفهان و ارمنستان در بخش گردشگری آغاز خواهد شد و پس از آن ادامه خواهد یافت.

کد خبر 337952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.