مشکل بیشتر شرکت‌های واگذارشده خارج از اراده مالک است

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی بر قاطعیت سازمان خصوصی‌سازی در پس گرفتن سهام از شرکت های غیرپایبند به تعهدهای خود تاکید کرد و گفت: مشکلات بیشتر شرکت‌های واگذار شده به دلایلی خارج از اراده مدیریت مالکان رخ داده است.

به گزارش ایمنا به نقل از تارنمای سازمان خصوصی سازی، «میرعلی‌اشرف عبدالله پوری حسینی» افزود: با همان قاطعیت که از خریداران حمایت می‌کنیم، در صورت پایبند نبودن به تعهدات، سهام واگذار شده را پس می‌گیریم.

به گفته وی که رییس سازمان خصوصی سازی است، ناتوانی خریداران در تسویه اقساط که عرضه دوباره بلوک‌های مدیریتی و کنترلی این دارایی‌ها را در پی داشته است، فقط مختص شرکت‌های خصوصی شده نیست، بلکه شرکت‌هایی که از اساس به طور خصوصی ایجاد شده و شرکت‌هایی که دولتی مانده اند نیز دچار مشکلاتی می‌شوند که گاهی خارج از اراده مالکان آن شرکت است.

وی تاکید کرد: باید اتفاق‌هایی را که در شرکت خصوصی سازی شده پس از واگذاری رخ داده است، بررسی کرد که آیا ناشی از ضعف و سستی مالکان بوده است یا خارج از اراده آنها؟

رییس کل سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: برای همه شرکت‌هایی که دچار مشکل شده‌اند از جمله ذوب آهن، هپکو، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس یا مخابرات و غیره ساعت‌ها حرف دارم.

وی تصریح کرد: به عنوان رییس کل سازمان خصوصی سازی به موضوع چالش‌های شرکت‌های واگذار شده ورود پیدا کردم و فهمیدم چه اتفاقی افتاده است که باید در مورد آنها نظر داد.

عبدالله پوری حسینی ادامه داد: در مورد واحدهای خصوصی سازی شده که فرآیند واگذاری آنها ایرادی نداشته است، به این نتیجه رسیدم که به دلیل اراده‌هایی خارج از اراده مدیران در این شرکت‌ها اتفاق‌هایی رخ داده است که جای ملامت نیست. «این مشکلات نه فقط برای شرکت‌های اصل چهل و چهاری بلکه برای شرکتی که خصوصی متولد شده و امروز به مشکل برخورده است نیز وجود دارد و عمده آن مربوط به دولتمردانی است که باید برای حل آن یک تصمیم بگیرند».

رییس کل سازمان خصوصی سازی تاکید کرد برای تصمیم گیری دولتمردان باید با ارائه راهکارها و بازخوردهای کسب و کار به حل مشکلات کمک کرد.

کد خبر 337395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.