مردم را از بازی‌های رایانه‌ای نترسانیم/ صنعت بازی سازی ثروت است

مدیر کل حوزه استاندار اصفهان گفت: بهتر است به جای آنکه مردم را از تهدیدهای بازی های رایانه ای بترسانیم، به این صنعت به عنوان یک ثروت نگاه کرده و در جهت گسترش صحیح آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید صادقی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: آموزش ارتباطات بین فردی، حقوق شهروندی، مصرف انرژی، آموزه‌های دینی، اخلاق مداری، قانون مداری، افزایش خزانه لغات، جامعه پذیری و تولید ثروت ملی از جمله مسائلی است که می‌توان با استفاده از بازی های رایانه‌ای به آن‌ها دست یافت و تولید ثروت کرد.  

وی افزود: زمانی قاچاق مواد مخدر و نفت بیشترین درآمد را برای کشورها داشت، اما امروزه صنعت بازی سازی خود را به صدر صنعت‌های پردرآمد نزدیک کرده است، زیرا علاقه مندان زیادی را در سراسر جهان دارد.

مدیر کل حوزه استاندار اصفهان با بیان اینکه بازی‌های رایان‌های در بطن خود ممکن است آسیب‌هایی را در برداشته باشد، تاکید کرد: بروز این مسئله به دلیل فقدان آموزش های لازم به کاربران آن است. 

وی خاطرنشان کرد: اگر بازی‌های رایانه‌ای هدفمند و هماهنگ با فرهنگ جامعه نباشد، می‌تواند به عنوان جنگ نرم مطرح شود. به همین دلیل است که باید تلاش کنیم تا با استفاده از پتانسیل‌های آن در جهت توسعه پایدار در کشور گام برداریم.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای در رشد و تکامل شخصیت انسان‌ها موثر است، افزود: امروزه، این بازی‌ها به درمان برخی از بیماری های عصبی نیز کمک می‌کند.

مدیر کل حوزه استاندار اصفهان عنوان کرد: در اینفوگرافی‌ها و کتاب‌هایی که در مورد آینده جهان تهیه شده است، آینده زندگی انسان را در تسخیر فناوری‌ها بیان کرده اند و انسان‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه خود را با این فناوری‌ها تطبیق دهند.

صادقی ادامه داد: امروز از بازی سازی رایانه‌ای به عنوان یک شاخه بین رشته‌ای نام می برند، زیرا تمام ابعاد روانشناسی، عصب شناسی، انسان شناسی و ... باید در آن در نظر گرفته شود.

 به گزارش ایمنا، سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت‌ها و چالش ها» به مدت دو روز از ۲۵ تا ۲۷ بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است. برگزاری پنل و کارگاه آموزشی بازی‌های رایانه‌ای و کودکان، رونمایی از سرفصل‌های رشته‌ کارشناسی بازی‌سازی و برپایی نمایشگاه تجهیزات واقعیت مجازی از دیگر برنامه های این کنفرانس سه روزه است. سه سخنران کلیدی از چهره‌های بین‌المللی از کشورهای یونان و اتریش و مدیر یک شرکت بین‌المللی با درآمد بالا از طریق بازی‌های رایانه‌ای از کشور ترکیه در این کنفرانس سخنرانی دارند.

کد خبر 337348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.