حضور ۲۰۰ نفر از اعضای هیئت‌های علمی در حوزه بازی سازی

دبیر سومین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها گفت: بزرگترین شبکه پژوهشی کشور با حضور ۲۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی در داخل و خارج دانشگاه اصفهان در زمینه بازی سازی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد راستی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از سال ۹۲ به همراه جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه و دانشگاه هنر وارد عرصه بازی‌های رایانه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه در آن دوره با برهوت علمی در حوزه گیم و بازی روبرو بودیم، افزود: خوشبختانه در حال حاضر ادبیات خاصی در این حوزه ایجاد کرده‌ایم.

دبیر همایش بازی‌های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها تصریح کرد: اولین دوره کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۴ در اصفهان برگزار شد، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز دانشگاه اصفهان را در ایجاد اولین مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای یاری کردند ومی توان گفت امروزه این مرکز به عنوان یک نهاد منحصر به فرد و قطب علمی در عرصه بازی سازی تبدیل شده است.

راستی اضافه کرد: تا به حال سه دوره مارتن بازی سازی،  ۱۵ رویداد بازی سازی و ۲۰ دوره کوتاه مدت و بلند مدت آموزش بازی‌های رایانه‌ای به همراه ده ها طرح پژوهشی با هدف بازی سازی در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس بازی های رایانه ای ارسال شده است، افزود: امسال نیز همین تعداد مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که پس از داوری مقالات برتر تقدیر خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان یادآور شد: در همین راستا رشته ساخت بازی‌های رایانه ای به عنوان  نخستین دوره کارشناسی بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان د ردست تنظیم است و کلیات آن در این دانشگاه به تصویب رسیده است. چارت رشته کارشناسی بازی های رایانه ای به وزرات علوم ارسال شده است و به زودی شاهد ارائه این رشته در دانشگاه اصفهان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن علمی گیم ایران نیز در دانشگاه اصفهان شکل گرفته است و مسایلی همچون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با حضور اساتید داخلی وخارجی مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت‌ها و چالش ها» به مدت دو روز از ۲۵ تا ۲۷ بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است. برگزاری پنل و کارگاه آموزشی بازی‌های رایانه‌ای و کودکان، رونمایی از سرفصل‌های رشته‌ کارشناسی بازی‌سازی و برپایی نمایشگاه تجهیزات واقعیت مجازی از دیگر برنامه های این کنفرانس سه روزه است. سه سخنران کلیدی از چهره‌های بین‌المللی از کشورهای یونان و اتریش و مدیر یک شرکت بین‌المللی با درآمد بالا از طریق بازی‌های رایانه‌ای از کشور ترکیه در این کنفرانس سخنرانی دارند.

کد خبر 337340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.