دنیای موبایل در ششمین هفته سال ۲۰۱۸

تاکنون شش هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی گذشته است، در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا و ترجمه از "جی‌اس‌ام‌آرنا"، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۸ میلادی سپری شد، همچنان اخبار پرچمداران دوگانه گلکسی سامسونگ موضوعات داغ این هفته بود. اما نوکیا ۷ بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است. ساعت هوشمند شائومی معرفی شد؛ "Honor ۹ Lite" با دوربین دوتایی در اطراف رونمایی می‌شود و سامسونگ نسخه به روز رسانی Android Oreo را برای گلکسی S۸ / S۸ + منتشر کرد. در نهایت اگر فکر می‌کنید ممکن است خبری را از دست داده باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا مفید و مختصر از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

"نوکیا ۷ پلاس" نخستین گوشی اچ‌ ام‌ دی گلوبال با نمایشگر ۱۸:۹ 

گزارشی جدید حاکی از عرضه‌ گسترده نوکیا ۷ پلاس با دوربین دوگانه، نمایشگر کشیده ۱۸:۹ و حاشیه‌های باریک است. نسخه استاندارد این گوشی اواخر سال ۲۰۱۷ در بازار چین معرفی شد، اما نسخه «پلاس» میان‌رده جدید اچ‌ام‌دی در حال آماده‌سازی برای عرضه جهانی است.

احتمالا نوکیا ۷ پلاس به صفحه‌نمایش ۶ اینچی مجهز خواهد شد. برای محافظت از صفحه‌نمایش، از لایه گوریلا گلس استفاده خواهد شد و پنل پشتی نسخه جدید نوکیا ۷ از جنس آلومینیوم است. اندازه صفحه‌نمایش ۰.۳ اینچ افزایش یافته و نسبت ابعاد نمایشگر از ۱۶:۹ به ۱۸:۹ تغییر پیدا کرده است. مدل ۶ اینچی نوکیا ۷ از دوربین دوگانه با لنز لایکا استفاده می‎کند؛ در پنل پشتی، دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۱۳ مگاپیکسلی تله جای گرفته است. ضمن اینکه امکان بزرگ‌نمایی دو برابری به وسیله دوربین اصلی، وجود دارد. اچ‌ام‌دی گلوبال برای گوشی جدیدش، حالت عکاسی Pro Mode را در نظر گرفته است که تنظیم پارامترهای مختلف دوربین را امکان‌پذیر خواهد کرد. برای ثبت تصاویر عکاسی سلفی، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر وجود دارد و می‌توانید از دوربین اصلی و دوربین سلفی به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی کریو ۲۶۰ با فرکانس حداکثری ۲.۲ گیگاهرتز، قلب تپنده‌ میان‌رده جدید اچ‌ام‌دی است؛ این تراشه از واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۱۲ استفاده می‎‌کند و مودم X۱۲ LTE کوالکام، دست‌یابی به سرعت دریافت حداکثری ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر خواهد کرد و سرعت بارگذاری به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. نوکیا ۷ پلاس، تنها با ۴ گیگابایت رم همراه خواهد بود و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ فضای ذخیره‎سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD قابل ارتقاء است.امکان شارژ سریع باتری با پشتیبانی از فناوری Quick Charge کوالکام وجود خواهد داشت و مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید اوریو است.

گلکسی اس ۹ در رنگ آبی اقیانوسی و بنفش مرجانی

کمتر از یک ماه دیگر به رونمایی از پرچم‌داران تازه سامسونگ باقی مانده است و هر روز شاهد انتشار تصاویر و خبرهای تازه‌ای منسوب به آن‌ها هستیم. ایوان بلس تصویر رندر شده مدل گلکسی اس۹ پلاس را به رنگ آبی مرجانی منتشر کرد. 

افشاگر شناخته شده توئیتر، تصویری جدیدی را منتشر کرده است که رنگ بنفش Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus را فاش می‎‌کند؛ مدل «پلاس» به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. 

در حال‌حاضر، مشخص نیست نسخه‌های مختلف Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus در تمامی این چهار رنگ عرضه خواهند شد یا خیر؛ با این‌حال، بعید نیست عرضه برخی رنگ‌ها به مدل‌های خاص از پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ محدود شده باشد. سامسونگ از گوشی پرچم‌دار Galaxy S۹ به صورت رسمی در تاریخ ۲۵ فوریه رونمایی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود عرضه پرچم‌داران جدید شرکت کُره‌ای در نیمه مارس آغاز شود.

ساعت هوشمند "Xiaomi Amazfit Bip" با باتری۴۵ روزه

Bip دارای یک شکل مستطیلی است که یادآور ساعت اپل است. با این حال، Bip بسیار سبک است، در  حدود ۳۱ گرم همراه با بند  لاستیکی نرم، = ۲۰mm . بدنه پلی کربنات آن نیز چند گرم از وزن معمول آن کم می‌کند. Bip به صفحه نمایش رنگی ۱.۲۸ اینچی مجهز شده است که با لایه ۲.۵D Gorilla Glass ۳ پوشش داده شده است. در حالی که دارای نقاط ضعف، عمدتا در رزولوشن و پالت رنگ است، این نمایشگر بطور باورنکردنی مصرف باتری کمی دارد و همچنین از لحاظ خوانایی در نور خورشید فوق العاده است. این نقش مهمی در دستیابی به عمر باتری ۴۵ روزه تبلیغ شده توسط دستگاه دارد - استفاده با صرفه از باتری ۱۹۰ میلی آمپر آن. این مقدار مصرف باتری هنگام استفاده از Bip با صفحه نمایش فعال و اجرای نظارت بر خواب و فعالیت سنسور تشخیص حرکت در پس زمینه قابل دستیابی است.


Bip همچنین با سنسور ضربان قلب PPG، سنسور شتاب سه گانه، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور فشار سنج و آخرین و نه کوچکترین آنها، GPS + GLONASS مجهز شده است. با استفاده از GPS بر روی مسیر و فعالیت تمامی سنسورها به طور مداوم عمر باتری را به حدود ۲۲ ساعت کاهش می‌دهد - هنوز هم در میان بهترینها خواهد بود. این، همراه با رتبه بندی شیائوی bip در IP۶۸ یک همراه بزرگ خواهد بود. Bip با سیستم عامل سفارشی Xiaomi  اجرا می‌شود، بدون پشتیبانی از برنامه‌های اضافی. در سایت رسمی شیائومی، Amazfit نرم افزارهای MiFIT مناسب برای آندروید ۴.۴ و iOS ۸ و یا جدیدتر برای اتصال بلوتوث، همگام سازی داده ها و اطلاعیه ها در Bip فراهم می‌کند.

انتشار گل سرسبد "vivo bezel" 

در حال حاضر Vivo یک اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش دارد، به این معنی که صفحه نمایش با گوشه‌های گرد، به احتمال زیاد یک پانل OLED است. وضوح صفحه نمایش ۴K، Snapdragon ۸۴۵ و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ذخیره سازی است.


شایعه عرضه OnePlus X۲ با پردازنده Snapdragon ۸۳۵ و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی 

علی‌رغم رد شایعات وان پلاس درباره عرضه گوشی OnePlus X۲، احتمال رونمایی از این گوشی هنوز وجود دارد. بر اساس این گزارش‌ها گوشی OnePlus X۲ مجهز به صفحه نمایش ۵.۵ اینچ و پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸۳۵ SoC خواهد بود. همچنین حافظه رم این گوشی ۴ گیگابایت، حافظه داخلی آن ۳۲ و ۶۴ گیگابایت و دوربین آن ۱۶ مگاپیکسل خواهد بود. بر اساس آماری که خبرگزاری‌ها منتشر کرده اند، گوشی OnePlus X۲ قیمتی بین ۲۳۵ تا ۲۶۵ دلار ( حدود ۱ میلیون تومان ) خواهد شد.

تصاویر زنده از HTC U۱۲ پیش از رونمایی رسمی منتشر شد

شرکت اچ‌تی‌سی به تازگی در رویداد Taiwan ۵G industry به عنوان پرچم‌دار بعدی این شرکت یا همان HTC U۱۲ معرفی کرده است. تصاویر زنده از HTC U۱۲ حاکی از آن است که پرچم‌دار بعدی شرکت تایوانی دارای نمایشگری کم حاشیه ۶ اینچی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ و رزولوشن احتمالی ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل از نوع Super LCD۶ است. در تصویری دیگر گوشی مذکور توانسته به سرعت دانلود ۸۰۹.۵۸ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که احتمالاً به لطف مودم X۲۰ LTE کوالکام و فناوری LTE-LAA محقق شده است.


کوالکام این مودم را با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ یکپارچه کرده است. اطلاعات بیشتری از این تصاویر قابل استخراج نیست، اما منبع خبر مدعی است که اچ‌تی‌سی یو ۱۲ به ۶ گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه داخلی نیزتجهیز شده است؛ علاوه بر این گواهینامه عایقی IP۶۸ را نیز کسب کند.

Honor چهار دوربین Honor ۹ Lite را برای اتحادیه اروپا اعلام کرد

Honor ۹ Lite برای دو بازار هند و بازار خانه چین عرضه شد. Honor ۹ Lite سیستم چهارگانه‌ای (۱۳ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسلی در هر دو طرف) دارد، که بیشتر روند گوشی های هوشمند را با دوربین های دیجیتال خودمحور تقویت می‌کند. Honor ۹ Lite دارای نمایشگر FullView جدید ۱۸: ۹ ۵٫۶۵ اینچی با قاب‌های پایین است. این گوشی توسط HiSilicon Kirin ۶۵۹ خود یعنی Huawei است که همان CPU موجود در Honor ۷X است. 


این گوشی با Android Oreo با پیکربندی حافظه ۳GB + ۳۲GB و با قیمت ۲۲۹ دلار به آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلستان می‌رسد. سه گزینه رنگی آبی، مشکی و خاکستری دارد.

عرضه پرچمدار Xperia XZ۲ Pro با نمایشگر ۱۸:۹ و اندروید اوریو ۸.۱

گوشی جدید سونی با نام تجاری XZ۲ Pro در آزمون HTML۵ فاش شده است؛ این گوشی رده‌بالا، نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ خواهد داشت. گمان می‌رفت مدل مذکور با نام تجاری Xperia XZ Pro ارایه شود؛ با این‌حال، گوشی جدید سونی با اسم‌ XZ۲ Pro در آزمون HTML۵ مورد ارزیابی قرار گرفته است و اطلاعات به‌دست آمده، بخشی از مشخصات‌ سخت‌افزاری آن‌را فاش می‌کند. 

جانشین Xperia XZ Premium به نمایشگری با نسبت تصویر ۲ به ۱ مجهز خواهد شد؛ البته رزولوشن اعلام شده، ۸۴۸ در ۴۲۴ پیکسل است، اما این رزولوشن، وضوح نهایی نمایشگر XZ۲ Pro نیست. عرضه گوشی جدید سونی با نمایشگر ۱۸:۹، حاکی از آن است که این مدل بر مبنای زبان طراحی Mirai توسعه خواهد یافت و خبری از ارایه زبان طراحی تکراری OmniBalance نیست.


این مدل به نمایشگری با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل مجهز خواهد شد. ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه آن با نمایشگر اولد و رزولوشن ۴K وجود دارد؛ سونی رسماً تأیید کرده است که برای عرضه گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد، سرمایه‌گذاری می‌کند. دیگر گوشی سونی که با شماره مدل H۸۱۶۶ شناخته می‌شود، احتمالاً نسخه‌ای از Xperia XZ۲ Pro خواهد بود که وارد بازار می‌شود.

پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی، قدرت گوشی جدید سونی را تأمین خواهد کرد. دیگر مشخصات به‌دست آمده، حاکی از عرضه جانشین Xperia XZ Premium با دوربین دوگانه ۱۸ و ۱۲ مگاپیکسلی است؛ Xperia XZ۲ Pro به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است و در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد؛ این مدل از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند و بدنه آن، استاندارد IP۶۸ را دریافت کرده است. گمان می‌رود یک باتری با ظرفیت ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم را برای نمایشگر و پردازنده پرچم‌دار جدید سونی تأمین کند.

شایعات حاکی از عرضه پرچم‌دار ۲۰۱۸ سونی با برچسب قیمتی ۹۰۰۰ یوآن (معادل با ۹۵۰ دلار) است. گوشی Xperia XZ۲ سونی نیز ممکن است طراحی مشابه با XZ۲ Pro داشته باشد و حتی از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده کند؛ با این‌حال در سایر مشخصات، از گوشی ۹۰۰ دلاری سونی متمایز خواهد بود. به همراه این دو مدل، گوشی کامپکت جدید سونی با نام XZ۲ Compact معرفی خواهد شد.

کد خبر 337268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.