29 طرح کشاورزی و دامپروری در تیران وکرون افتتاح شد

تیران-29 طرح کشاورزی و دامپروری همزمان با دهه فجر در شهرستان تیران وکرون افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محسن حاج عابدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون در آیین افتتاحیه پروژه های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون طی سه سال گذشته رتبه نخست افتتاح پروژه و میزان اشتغال را در کل استان داشته است.

وی افزود: 29 طرح کشاورزی و دامپروری با اعتباری افزون بر 140 میلیارد ریال و با ایجاد 114 فرصت شغلی همزمان با دهه فجر در شهرستان تیران وکرون افتتاح شد که 50 درصد هزینه های پروژه از بخش خصوصی و مابقی از تسهیلات صندوق حمایت ملی است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: پروژه گلخانه ای "سداد فدک" یکی از بزرگترین پروژه های گلخانه ای شهرستان است که در فضایی به وسعت 23 هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال احداث شده و زمینه اشغال 40 نفر را نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه های گلخانه ای این شهرستان روبه افزایش است، تصریح کرد: شهرستان تیران و کرون رتبه نخست تعداد گلخانه های سبزی و صیفی را در اصفهان دارد و با توسعه زیر ساخت ها از جمله گاز رسانی به این مراکز، میزان اراضی زیر کشت افزایش می یابد.

حاج عابدی اضافه کرد: 20 درصد از تولیدات گلخانه ای این شهرستان به دلیل مرغوبیت کالا به کشورهای همسایه صادر می شود که برند سازی این محصولات از اهمیت خاصی برخوردار است و باید تولیدکنندگان نسبت به مرغوبیت کالا توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای لوله گذاری در انتقال آب گفت: اجرای طرح لوله گذاری انتقال آب، منجر به کاهش اتلاف آب و افزایش بهره وری می شود که طرح انتقال آب به طول پنج کیلومتر در روستای قلعه موسی خان یکی از طرح های آبرسانی و انتقال آب به وسیله لوله است که در دهه فجر به بهره برداری رسید.

کد خبر 337070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.