خسارات حفاری‌ در شهر بر عهده مجریان طرح است

مدیر کل امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس قانون شهرداری ها، ادارات دولتی قبل از هر گونه حفاری در شهر باید از شهرداری مجوز دریافت و در مدت زمان مناسب، حفاری صورت گرفته را ترمیم کنند.

مسعود حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا،  به برخی از قوانین شهرداری اشاره و اظهارکرد: طبق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها، تمام ادارات دولتی قبل از انجام هرگونه حفاری باید مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت و پس از حفاری آن را ترمیم کنند، در غیر این‌صورت شهرداری ترمیم محل حفاری شده را انجام و هزینه مربوطه را از شرکت‌ها دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل نحوه هماهنگی و صدور مجوز حفاری در شهرها سال ۶۷  ابلاغ شده است، گفت: طبق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها سازمان مجری طرح عمرانی باید در مدت زمان مناسب حفاری صورت گرفته را ترمیم کند و نباید اجرای طرح بیش از حد معقول به طول انجامد.

مدیر کل امور حقوقی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبق ماده ۹ آیین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی، رفع خسارات ناشی از تعلل در اجرای مصوبات به عهده مقصر است، ادامه داد: اگر خسارتی در طول مدت اجرای عملیات حفاری تا ترمیم به کسی وارد شود، طبق آیین نامه و بخشنامه‌های حفاری، سازمان مجری طرح باید مسئولیت آن را عهده دار شود.

حیدری اظهارکرد: ادارات و سازمان ها بر اساس ماده دو دستورالعمل قید شده باید تا اول شهریور هر سال فهرست طرح هایی که بودجه آن تصویب شده و قصد اجرای آنها را دارند، اعلام کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۱ دستورالعمل نحوه هماهنگی و صدور مجوز حفاری، خسارات ناشی از به تعویق انداختن بی مورد ترمیم مسیرهای حفاری و تکمیل نکردن به موقع مرمت‌ها، بر عهده شرکت یا سازمان اجراکننده طرح و حفاری است.

کد خبر 336981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.