انقلاب، هویت ایرانی اسلامی را زنده کرد

لنجان - مشاور فرماندهی کل قوا گفت: همه مردم ایران با عدم پذیرش رژیم نظام شاهنشاهی نه گفتند و شعار مرگ بر شاه، علیه ظلم، فساد و... نظام شاهنشاهی که هویت جامعه اسلامی را مورد خطر قرار داده بود، به پا خواستند و هویت ایرانی اسلامی را به جامعه بازگردانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سردار حسین دهقان امشب (پنجشنبه) در کنگره شهدای مدافع حرم اظهار کرد: ملت ایران در طول سالیان درازی تحت ظلم، ستم، تبعیض، بی‌عدالتی و شکنجه و... از جانب یک نظام فاسد، که خود را دارای ریشه‌ای ۲۵۰۰ ساله می‌دانست، قرار داشتند و مبارزات ملت در برابر این‌گونه جریانات به نتیجه نرسید.

وی افزود: تنها در دوران مشروطه و سال ۳۲ تحرکات مردمی و جنبش‌هایی شکل گرفت، اما به دلیل اینکه از ابعاد تامه‌ای برخوردار نبود، ملت ایران موفق به پیروزی و سرنگونی نظام شاهنشاهی نشد.

مشاور فرماندهی کل قوا تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تکیه و درس گیری از مکتب اسلام ناب محمدی و با استفاده از فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی فضایی را فراهم و اهدافی را ترسیم کردند و با آموخته‌هایی که ملت ایران از گذشته تاریخی خود داشت، مسیر حرکت اسلامی شکل گرفت.

دهقان ادامه داد: انقلاب ما اسلامی و مردمی است و ما نمی‌توانیم در دوران مبارزات سال‌ ۵۷ صحنه‌ای از حضور مردم را به یاد بیاوریم که در آن همه فرقه‌های مذهبی، طبقات اجتماعی از دانشجو، کارگر، استاد و روحانی و...حول وحدت کلمه و محور اسلام به میدان نیامده باشند.

انقلاب، هویت ایرانی اسلامی را زنده کرد

وی اضافه کرد: آثار هیچ جنبشی اعم از اجتماعی و انقلابی که نظامی مستقر را واژگون و نظامی را بر مبنای خواسته پیشتازان آن انقلاب مستقر کرده، کمتر از انقلاب اسلامی نبوده است.

مشاور فرماندهی کل قوا اظهار کرد: همه مردم ایران با عدم پذیرش رژیم نظام شاهنشاهی و شعار مرگ بر شاه، علیه ظلم، فساد نظام شاهنشاهی که هویت جامعه اسلامی را مورد خطر قرار داده بود، به پا خواستند و هویت ایرانی اسلامی را به جامعه بازگردانند.

دهقان با بیان اینکه امروز همه ملت‌ها به امام خمینی(ره)، راه امام و لزوم پیمودن راه ایشان ایمان آورده‌اند، خاطرنشان کرد:هیچ کس فکر نمی‌کرد در فاصله ۱۰ روز از زمان ورود امام خمینی(ره)، انقلاب پیروز و بساط ستم شاهی برچیده شود.

انقلاب اسلامی، آغازگر فصل جدید در ایران بود

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) درخصوص وحدت کلمه افزود: سخن امام خمینی(ره) باعث وحدت مردم در عمل و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: هیچ کس خروج شاه از کشور، عدم حمایت آمریکا از او و حمایت ارتش شاهنشاهی از مردم را باور نمی‌کرد.

دهقان با بیان اینکه فروپاشی نظام پهلوی فصل جدیدی را در فضای سیاسی اجتماعی مردم ایران ایجاد کرد، گفت: در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و حتی امروز امدادهای غیبی به یاری انقلاب امده است و به واسطه همین امدادهای الهی ملت ایران به قله‌های رفیع در عرصه‌های مختلف دست یافتند.

مردم همیشه در اولویت باشند

وی با بیان اینکه در همه برنامه‌ها باید مردم در اولویت باشند، اضافه کرد: تکرار و تکیه بر نام مردم در سخنان مسئولان بسیار خوب است، اما باید مردم را بشناسیم و هرکس که ادعای حرکت در راه خدا را دارد، به این ملت خدمت کند.

دهقان گفت: بعد از پیروزی انقلاب، انقلاب‌های مختلف با الگوپذیری از انقلاب اسلامی شکل گرفت، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی به بهترین الگو برای جهانیان مبدل شد.

وی تصریح کرد: ما بر این باوریم اسلام رسالتی انسانی_جهانی را بر عهده دارد و هرکجا ملتی تحت ظلم است، انقلاب اسلامی حضور دارد  و بر همین اساس مقام معظم رهبری فرمودند: "هرکجا گروهی بر علیه اسرائیل، آمریکا و نظام سلطه قیام کند ما در کنار انها قرار خواهیم گرفت و حمایت می کنیم."

مشاور فرمانده کل قوا تاکید کرد: این مسئله یک تکلیف اسلامی است، که هرکدام از بلاد اسلامی مورد تهاجم قرار گرفت بر همه کشورهای مسلمان واجب است، تا این تجاوز را دفع کنند و برگزاری این یادواره برای شهدای مدافع حرم  تفسیر این مسئله بوده، چراکه نظام سلطه با تکیه بر همه عوامل خود با ایجاد گروه‌های تروریستی صهیونیستی کشورهای اسلامی را مورد هجمه قرار داد و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورها در برابر آنها ایستادند و آنها راشکست داده و در این مسیر به شهادت رسیدند.

کد خبر 336890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.