داعش تکیه‌گاه فرسوده استکبار جهانی است

لنجان - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی با تکیه بر داعش تلاش کرد، چهره‌ای خشن و غلط از اسلام را در ذهن جهانیان نقش بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی لاریجانی امشب (پنجشنبه) در کنگره شهدای مدافع حرم اظهار کرد: خدمت به شهدا و خانواده آنان ارزش بسیار والایی دارد و هیچ‌گونه شائبه‌ای در این‌گونه یادواره‌ها وجود ندارد و نباید اجر مجاهدت ها فراموش شود.

وی افزود: باید توجه داشت که کسانی که اموال و جان‌ خود را در راه اسلام فدا می‌کنند با دیگر مومنان یکسان نیستند، بلکه آنهایی که  در راه خدا مجاهدت می‌کنند، بر مومنانی که خانه نشین هستند، برتری دارند، اما درجات بهشت متفاوت بوده و خداوند متعال شهدا را بر مومنانی که این وظیفه را احساس نکرده‌اند برتری داده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه امروز دشمنان ایران اسلامی از درک موضوع جهاد و شهادت غافل هستند، گفت: دشمنان از درک حقیقت و ظرفیتی که امام خمینی(ره) و پدیده انقلاب اسلامی برای ملت ایران و دیگر ملت‌های مستضعف جهان به وجود آورده است، ناتوان هستند.

۲۲ بهمن پاسخ دشمنان را می‌دهیم

لاریجانی اضافه کرد: استکبار جهانی گاهی انسان‌های آزاده‌ای که این حقیقت ناب را درک کرده‌اند، متهم به تروریست می‌کند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا در ادبیات سخیف خود اعلام می‌کند با تروریست مخالف است، اظهار کرد: به اعتقاد آمریکایی‌ها حزب الله در رأس تروریست قرار دارد، تا امنیت ایران را به هم بزنند، اما این رویایی است که در خیالات خود دارند و هیچگاه به نتیجه نخواهند رسید.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز شهدای مدافع حرم با درک صحیح موضوع تمام قد ایستاده‌اند، تا دین مقدس اسلام را حفظ کنند و مستکبران جهان بدانند این تفکر غلطی است که اگر در سوریه مسئله‌ جدیدی همچون داعش را ایجاد ‌کنند، می‌توانند به زورگویی‌های خود ادامه دهند.

داعش تکیه گاه فرسوده استکبار جهانی است

لاریجانی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به تکیه بر داعش تلاش کرد، چهره‌ای خشن و غلط از اسلام را در ذهن جهانیان نقش بزند و زورگویی جدیدی را طراحی کنند چراکه افغانی‌ها،عراقی‌ها، لبنانی‌ها، پاکستانی‌ها در مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی اضافه کرد: حقیقتی در کانون تفکر اسلامی وجود دارد که باعث می‌شود در برابر داعش و تجاوزات آنها ایستادگی کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اینکه گروهی سیمای اسلام را از ببین ببرند و سیمایی غلط از آن را معرفی کنند این بزرگترین ظلم به دین اسلام است، اینکه عده‌ای به یک کشور تجاوز و مردم آن کشور را آواره کنند، بدترین جنایتی است که به یک امت می‌شود.

لاریجانی افزود: همه ما در گزارش‌های خبری جنایت‌های گروه‌های تروریستی در سوریه را دیده‌ایم، اما این تنها بخشی از این جنایت‌ها بوده، چراکه آنها با آغاز ماجراجویی خود تنها به مسلمانان تجاوز و تعدی نکردند، بلکه انها تمام مراکز مسیحیت را نیز نابود می‌کردند و دیگر ادیان را نیز مورد تجاوز قرار می‌دادند.

وی گفت: اگر بخواهیم انسان‌هایی نجات یافته و رستگاری باشیم، باید نسبت به سرنوشت دیگران احساس مسئولیت کنیم و ملت ایران به این مهم جامع عمل پوشاند و برای جمع کردن بساط داعش تلاش کرد.

ملت ایران با تکیه بر ولایت فقیه استوار است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب حکومت‌ها نبود، گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی اصیل به‌شمار می‌آید که ملت ایران با تکیه بر ولایت فقیه و به ‌تنهایی آن را رقم زدند و به پیروزی رساندند.

لاریجانی ادامه داد: توده مردم با تفکر اسلامی آشنا بودند و ماهیت قیام آنها، اسلامی بود به همین دلیل بعد از ۳۹ سال دشمنان نتوانسته این انقلاب را از پای درآورد.

وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی که علیه کشور طراحی شد، توطئه کوچکی نبود زیرا همه کشورها، شرق و غرب علیه ایران در کنار یکدیگر قرار گرفتند و سلاح‌های مختلف شیمیایی، آواکس‌ها و همه امکانات را برای کمک به صدام روانه عراق کردند و کشورهای عربی نیز پول، امکانات و نیرو در اختیار آن قرار دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در یکی از سفرهای خود به یکی از کشورهای عربی منطقه، مسئول امنیتی آن کشور در پاسخ به سؤالم که از او پرسیدم، چرا پول و امکانات خود را برای حمایت از تروریست خرج می‌کنید؟ ضمن قبول اشتباهات انجام گرفته، گفت: "ایجاد و تقویت گروهک‌های ترویستی به خود ما هم آسیب زده است."

لاریجانی ادامه داد: دشمنان ایران در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب با یکدیگر متحد شدند و توطئه‌های فراوانی را علیه کشور به کار بردند، اما هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشت و ملت ایران را از ادامه راه مأیوس نکرد.

وی اظهار کرد: ملت ایران سختی‌های زیادی را در مقابله با دشمنان پشت‌سر گذاشتند، اما امروز عده‌ای سعی می‌کنند با بیان مشکلات مردم، آنها را مأیوس کنند؛ دشمن نیز امروز متوجه این موضوع شده که اگر ملت را مأیوس کند به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود، به همین دلیل برای مقابله با حرکت مردم در ۲۲ بهمن نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اخیر دشمن در ایجاد اغتشاشات اشتباهی استراتژیک است، زیرا ملت ایران هوشیار هستند و در روز ملی ۲۲ بهمن از آرمان‌های انقلابی که فرزندان خود را تقدیم آن کردند، حمایت می‌کنند.

سپاه پاسداران بخشی از ملت ایران است

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های دشمن امروز برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند، ادامه داد: رییس جمهور آمریکا در سخنان خود مطرح می کند برای ایجاد اختلاف بین صفوف ملت ایران باید هزینه کرد و رسما نیز اعلام می کنند در این مسیر از نظر مالی گروه های مختلف را تامین خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران بخشی از ملت ایران دانست و اضافه کرد: استکبار جهانی توطئه‌های فراوانی را اجرا کرد تا به خیال پوچ خود امنیت کشور را  برهم بزنند، اما با شکست مواجه شده و همه شاهد بودند طی روزهای گذشته نیروی زمینی سپاه گزارشی را منتشر کرد که گروه‌های تروریستی داعش که به واسطه استکبار راه‌اندازی شده بود با حمل پول و امکانات فراوان، خود را وارد ایران کرده تا آشفتگی را در کشور ایجاد کنند، اما به‌واسطه تلاش سپاه دستگیر شدند و تعدادی از آنها نیز به هلاکت رسیدند.

رییس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دشمن در مسیر خود تلاش می‌کند، مشکلات اقتصادی ایران را در وضعیت بحرانی جلوه دهد.

وی افزود: در صحن مجلس مطرح کرده بودم که کشور با چند چالش عمده رو به رو بوده از جمله این چالش‌ها بحران آب، اشتغال و ...است، که باید در بودجه سال آینده مشخص باشد، چند درصد از این مشکل را می‌توانیم حل کنیم.

لاریجانی اظهار کرد: البته بعضی بزرگ نمایی ها در خصوص مشکل‌سازی اقتصادی را قبول نداریم، اگر ملت ایران متحد باشد از مشکلات عبور خواهد کرد، اما آنها به دنبال خالی کردن دل مردم هستند تا با ایجاد مشکلات اقتصادی و  ناامنی به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی افزود: ما در این شرایط حساس باید به وظیفه مهم خود آگاه باشیم، اگر می‌خواهیم اقتدار خود را حفظ کنیم باید از کیان انقلاب، خانواده شهدا و ظرفیتی که آنها برای ملت ایران به وجود اورده‌اند صیانت کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره تاکید داشتند اختلاف افکنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب می‌رساند و اگر همه با ولایت فقیه باشیم این انقلاب لطمه نخواهد خورد.

سیاست مردان اختلافات را به سمت منافع ملی همگرا کنند

لاریجانی اضافه کرد: برخی در مسایل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با دیگران اختلاف دارند، اما نباید فراموش کرد در کشوری که دموکراسی وجود دارد، عقاید مختلف نیز وجود هست، اما هنر سیاست مردان این است که این اختلافات را به سمت منافع ملی همگرا کنند نه اینکه عمق اختلافات را بیشتر کنند.

وی عنوان کرد: باید گفت امروز مشکلات متعددی در حوزه اقتصاد وجود دارد، البته پس از انقلاب کارهای فراوانی انجام گرفت و کارهای زیربنایی در شهرها و روستاهای کشور شد، اما سوال این است، گیر کار در کجا قرار دارد؟

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت این سامان دهی ضرورت داشت، اما کافی نبود پس باید به سمت ایجاد ثروت حرکت کنیم تا مردم از مزایای آن برخوردار شوند در همین راستا سال گذشته طرح صندوق توسعه ملی اعتباری برای توجه بیشتر به روستاها در مجلس تصویب شد.

لاریجانی عنوان کرد: با اقتصاد دولتی نمی‌توان مشکلات را مرتفع کرد و بر همین اساس مقام معظم رهبری همواره بر تحقق این مهم تاکید داشتند و سیاست های اصل 44 قانون برای قرار گرفتن اقتصاد در دست مردم نوشته شد و قطعا توجه به این مهم شکوفایی اقتصادی را رقم خواهد زد.

برای حفظ امنیت باید هزینه داد 

وی اظهار کرد: باید برای حفظ امنیت هزینه داد و اگر امروز دشمن می‌گوید ایران نباید موشک بسازد به این دلیل است که امنیت کشور را رصد کرده و در پی نابودی آن است.

لاریجانی گفت: دشمنان باید بدانند این موشک در دست ملت ایران قابل خروج است، چرا که این تکنولوژی بومی بوده و آنها از همین مسئله در هراس هستند.

وی افزود: مردم اصفهان از ظرفیتی بسیار مناسب در حوزه صنعت و افراد تحصیل کرده برخوردار هستند و تجربیات خوب در پیشرفت این استان به خوبی نمایان است، این‌ سرمایه ها نشان دهنده آینده خوب و درخشانی برای استان اصفهان است و به طور حتم تمام تلاش خود را خواهیم کرد در بودجه سال آینده از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم تا مشکلات جوانان در حوزه اشتغال رفع و فضا برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی فراهم شود.

کد خبر 336889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.