اورژانس هوایی شهرضا ایجاد می‌شود

شهرضا - نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال رایزنی با جمعیت هلال احمر هستیم تا اورژانس هوایی شهرضا راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح هفتمین پایگاه اورژنس ۱۱۵ شهرضا در روستای هونجان این شهرستان، اظهار کرد: باید به اقتصاد روستاییان توجه شود تا از مهاجرت آنان به شهرها و از بین رفتن پشتوانه اقتصاد ملی، جلوگیری شود.

وی با اشاره به اختصاص امکانات دولتی برای حمایت از اشتغال روستاییان، تصریح کرد: از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی توسعه و تقویت زیرساخت‌های اقتصاد روستایی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: باید از همه فرصت‌هایی که برای رونق اقتصاد کشور و حل مشکلات مردم وجود دارد، استفاده کنیم.

محمودی با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌سازی در این شهرستان، اظهار کرد: جاده روستای هونجان به گرموک در حال تکمیل است و با اتمام مراحل اجرایی آن گام‌های مؤثری در رونق اقتصادی این منطقه برداشته می‌شود.

وی ایجاد و اصلاح محورهای مواصلاتی روستایی را از مهمترین طرح‌های اجرایی برشمرد و افزود: پروژه‌های راه‌سازی در سایر مناطق روستایی شهرستان نیز پیش بینی و اجرا می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهار نظر برخی افراد درباره خدمات ارایه شده در شهرستان، گفت: باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، اخذ ردیف‌های اعتباری ملی بسیار سخت است، بنابراین نباید افرادی با اظهار نظرات غیرمسئولانه خدمات ارایه شده را زیر سؤال ببرند.

محمودی با اشاره به راه‌اندازی هفتمین پایگاه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان در روستای هونجان، گفت: به دنیال رایزنی با جمعیت هلال احمر هستیم تا اورژانس هوایی در شهرستان شهرضا مستقر شود.

وی تصریح کرد: استقرار اورژانس هوایی در شهرضا، زمینه ارایه خدمات مناسب درمانی و پیش بیمارستانی به مناطق جنوب کشور را فراهم می‌کند.

همچنین محسن یونسی، بخشدار شهرضا نیز در این مراسم، گفت: در دهه فجر امسال چهار پروژه در مناطق مختلف بخش مرکزی شهرستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این دهه کلنگ احداث بوستان روستای «سولار» به زمین می‌خورد، این پارک در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود.

بخشدار شهرضا از آسفالت معابر روستای مهیار این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ۵۸۶ تن آسفالت استفاده و اعتباری بالغ بر ۳۶۹ میلیون ریال هزینه شده است.

یونسی گفت: زیرسازی و آسفالت معابر روستای سولار نیز دو پروژه دیگری است که در مساحت ۱۶ هزار مترمربع در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد و برای اجرای ان اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیون ریال نیز هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح اورژانس ۱۱۵ روستای هونجان این شهرستان، اظهار کرد: با افتتاح این پایگاه آرزوی دیرینه مردم این روستا برای برخورداری از خدمات درمانی و بهداشتی مناسب، به حقیقت پیوست.

بخشدار شهرضا ادامه داد: سه روستای بزرگ هونجان، اسفرجان و امین‌آباد از مهمترین مناطق روستایی و گردشگری شهرستان هستند، که به دلیل حجم بالای تردد مسافران و خودروها به ویژه در ایام تعطیل و نیمه نخست سال، نیازمند برخورداری از امکانات مناسب درمانی و اورژانسی هستند.

حجت‌الله تنهایی، رییس مرکز بهداشت و درمان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: هفتمین پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرضا در روستای هوانجان در زمینی به مساحت۴۰۰ متر با ۶۰۰ متر اعیانی و اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

وی با اشاره به بکارگیری چهار نیروی کارشناس پرستاری در این مرکزی، گفت: یک دستگاه موبایل آی سی یو با آخرین امکانات درمانی و اروژانسی به این مرکز اختصاص یافته است.

کد خبر 336873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.