دنیای موبایل در هفته پنجم سال ۲۰۱۸

تاکنون پنج هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی گذشته است، در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا و ترجمه از "جی‌اس‌ام‌آرنا"، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۸ میلادی سپری شد و وارد دومین ماه از سال جدید میلادی شده‌ایم و روز به روز به موعد کنگره جهانی موبایل نزدیک تر می شویم. این هفته شاهد رونمایی از رندرهای جدید بودیم. شایعات زیادی در مورد پرچمدارهای جدید سامسونگ منتشر شد. یک گوشی بسیار لوکس از اپل معرفی شد و در نهایت اگر فکر می کنید ممکن است خبری را از دست داده باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا مفید و مختصر از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید. 

تصاویر میزو ۱۵ پلاس فاش شد

کمپانی میزو، در نظر دارد به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس خود، محصولی را با نام میزو ۱۵ پلاس را عرضه کند. به‎تازگی، تصاویر جدیدی از جانشین میزو پرو ۷ منتشر شده است که این مدل را با حاشیه‎های بسیار باریک به نمایش می‌گذارد. تصویر جدید، گوشی رده‌بالای این شرکت را با حاشیه‌ باریک فاش می‎‌کند. 

صفحه‌نمایش این گوشی از سه طرف بدون حاشیه است؛ تنها حاشیه‎ اندکی در بالای نمایشگر وجود دارد که محل جای‌گیری بلندگوی مخاطب و دوربین سلفی است. در پنل پشتی، دوربین دوگانه عمودی به‎کار گرفته شده و در پایین دوربین اصلی، فلاش LED ده‌تایی قرار داده شده است. خبری از سنسور اثرانگشت در پنل پشتی یا جلو نیست و به‌نظر نمی‌رسد که سنسور اثرانگشت در لبه‌های گوشی جای گرفته باشد.  گفته می‌شود شرکت میزو، گوشی جدیدش را در دو مدل عرضه خواهد کرد؛ میزو ۱۵ و میزو ۱۵ پلاس. میزو ۱۵  پلاس با رنج قیمت بین ۴۵۰ تا ۵۳۰ دلار عرضه می شود. 

تصویر زنده پرچم‌دار Xperia XZ۲ Compact سونی فاش شد

سونی در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸، قرار است از سه پرچم‌دار تازه خود رونمایی کند. یکی از این پرچم‌دارها گوشی Xperia XZ۲ Compact است. گوشی‌های Xperia XZ Pro و Xperia XZ۲ دیگر پرچم‌داران تازه کمپانی سونی هستند که انتظار می‌رود در طول برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC ۲۰۱۸ بارسلون در ماه فوریه معرفی شوند. 

در این تصویر شاهد گوشی Xperia XZ۲ Compact با حاشیه‌های بالا و پایین صفحه کاملا ضخیم روبه رو هستیم. شایعه شده است گوشی‌های Xperia XZ Pro و Xperia XZ۲ از نسبت نمایش مدرن پشتیبانی می کند. FCC چند روز پیش مجوز ساخت Xperia XZ۲ Compact را صادر و اسناد مربوط به آن را هم منتشر کرده است. در این اسناد به طول و عرض ۱۳۵ در ۶۵ میلی متر اشاره شده و از صفحه نمایش ۵ اینچی نام برده شده است. احتمالا گوشی دارای پردازنده تازه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ ،  ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی نسخه پایه‌اش ۶۴ گیگابایت است. ظرفیت باتری آن ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت و همچنین دوربین سلفی‌ به ترتیب ۱۹ و ۸ مگا پیکسلی خواهد بود.

قیمت احتمالی دوگانه های سامسونگ 

گلکسی s۹ و s۹ پلاس احتمالا گرانقیمت‌ترین گوشی‌های گلکسی S تاریخ هستند. بر اساس شایعات جدید، این دو گوشی برای سه اپراتور خدمات تلفن همراه در کره جنوبی عرضه می شود. گفته می‌شود که برای گلکسی S۹ مبلغی بین ۹۵۰۰۰۰ تا ۹۹۹۰۰۰ وون کره (حدودا معادل با ۸۹۰ تا ۹۳۵ دلار) قیمت گذاری شده است. در ایالات متحده، گلکسی S۸ با قیمت ۷۵۰ دلار به مشتریان عرضه شد. در این صورت احتمالا گلکسی S۹ با ده درصد افزایش قیمت به و چیزی حدود ۸۰۰ دلار در آمریکا به فروش می رسد.

منابع اعلام کرده‌اند که یک برنامه هفت روزه برای پیش فروش گلکسی S۹ توسط شرکت سامسونگ در ۲ تا ۸ مارس در نظر گرفته شده است؛ که چند روز بعد از رونمایی ۲۵ فوریه در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸  عرضه می شود.

قرارداد تصاحب بخشی از HTC با مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار نهایی شد

در پی قرارداد گوگل، قرار است تیمی از نخبگان در سال های آتی بر روی توسعه محصولات نوآورانه تر و بهتر کار کنند. این قرارداد شامل ۲ هزار مهندس HTC می شود که قرار است به گوگل بپیوندند البته این افراد در شهر تایپه در تایوان باقی خواهند ماند و به این ترتیب تایپه به بزرگترین قطب مهندسی گوگل در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل خواهد شد.

ریک استرلو مدیر اجرایی گوگل، اعلام کرد که قرارداد یادشده به گوگل کمک خواهد کرد که بخش مرتبط با تلفن های هوشمند پیکسل خود را بیش از پیش گسترش دهد. این قرارداد موجب  میشود، گوگل رقابت بهتری در بازار داشته باشد. 

استرلو در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود: "امیدواریم ظرف پنج سال آینده محصولات بیشتری را به فروش برسانیم."

موتورولا گوشی موتو X۲ را  با ۶ گیگ رم عرضه می کند

موتورولا نمونه گوشی جدید خود با نام موتو X۴ را در هند عرضه می کند. این دستگاه ۶گیگ رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد و با اندروید ۸.۰ عرضه می شود. قیمت آن ۲۴,۹۹۹ روپیه، ۳۹۳ دلار است و از ۳۱ ژانویه در هند عرضه شده است.  این گوشی با قابلیت های جذابی همچون انتخاب هوشمند متن، بهبود ناتیفیکیشن ها، پشتیبانی از برنامه های تقسیم صفحه نمایش و بهینه سازی عمر باتری بهره می برد.

آیفون X نسخه بنتلی؛ گوشی گرانقیمت اپل

گوشی آیفون X اپل، با قیمت استثنایی برای افراد ثروتمند به عنوان یک محصول ویژه مطرح است. در این نسخه سفارشی که در اینستاگرام تصاویر اولیه ان عرضه شده است، بال‌های طلایی بنتلی به جای نماد اپل یعنی سیب گاز زده قرار داده شده است.

 در زیر آن با فونت طلا عبارت نسخه ویژه بنتلی حک شده است. دور لنز دوربین و دور قاب نیز با قطعات طلای ۱۸ عیار تراش خورده، تزیین شده است. از این گوشی بسیار لاکچری تنها ۱۰۰ عدد تولید خواهد شد. با این حال فعلا در مورد قیمت صحبت نشده است.

عرضه گوشی پرچم‌دار "ویوو" با نمایشگر ۴K و ۱۰ گیگابایت رم

شرکت چینی Vivo،  پرچمدار خود را با ۱۰ گیگابایت رم و نمایشگر ۴K عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در گوشی Vivo Xplay ۷ به ۹۲.۹ درصد می‌رسد. پرچم‌دار جدید Vivo به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد شد.

این گوشی جدید، به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهد شد و مدل پایه گوشی  با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ارایه و نسخه رده‌بالا، فضای ذخیره‌سازی به ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد. در پنل پشتی گوشی Vivo Xplay ۷ از دوربین دوگانه استفاده خواهد شد که زوم چهار برابری ارایه می‌دهد. قابلیت تشخیص چهره Face Unlock ۲.۰ نیز بخشی از مشخصات گوشی جدید شرکت ویوو است. انتظار می‌رود این مدل در بهار ۲۰۱۸ به صورت رسمی معرفی شود زیرا نسل قبل، در دسامبر ۲۰۱۶ عرضه شده بود.

نوکیا با نام تجاری سیراکو به ثبت رسید

(Nokia ۸ Sirocco) به ثبت رسید. سیراکو پیشتر به عنوان پسوند یک گوشی قدیمی نوکیا به کار رفته بود و اکنون دوباره شاهد بازگشت این نام هستیم. یک گوشی نوکیا جدید با شماره مدل TA-۱۰۰۵ و با نام نوکیا ۸ سیراکو به تازگی رویت شده است. ثبت نام تجاری نوکیا ۸ سیراکو ، نشان از عرضه نسخه‌ای گران قیمت از پرچمدار این برند در سال ۲۰۱۷ دارد.

گوشی دارای این شماره مدل در مقایسه با پرچمدار قبلی تغییرات زیادی خواهد داشت که از جمله مهمترین آن‌ها مجهز شدن به پنل OLED ساخت دست ال جی، دوربین سلفی دوگانه و ظرفیت داخلی بیشتر است. با این حال، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵، دوربین اصلی دوگانه دارای سنسورهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۳۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی مدل جدید تغییری نخواهند داشت. 

اچ ام دی گلوبال نام تجارینوکیا را از آن خود کرد

در خبری دیگر از اچ ام دی گلوبال، اعلام شد که این شرکت فنلاندی یک علامت تجاری بسیار معروف نوکیا را تحت مالکیت خود تمدید کرده است. قاب های تحت نام تجاری Xpress-on در واقع چند منظوره بودند و نوآوری های بسیار خوبی داشتند. تعریف طبقه بندی علامت تجاری Xpress-on شامل لوازم جانبی برای دستگاه های ارتباطی، از جمله میکروفن، بلندگو، قاب های رنگی، بدنه، کیس، آنتن، باتری، شارژر باتری، به استثنای لوازم جانبی جهت دستگاه های پیجینگ؛ قطعات و اتصالات برای تمام محصولات فوق؛ همه در کلاس ۹ گنجانده شده است.

تاریخ انقضا برای علامت تجاری تمدید شده‌ Xpress-on تاریخ ۲۹/۰۱/۲۰۲۸ اعلام شده است. 

کد خبر 336828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.