سیاسی بازی در اصفهان جایی ندارد

لنجان- استاندار اصفهان گفت: امروز باید مسایل سیاسی و جناحی کنار گذاشته شود، سیاسی بازی در کارها قابل قبول نخواهد بود، زیرا مردم به حد کافی با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند و از مدیران توقع دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاحیه بخشداری فولادشهر اظهار کرد: ارتقاء شهر فولادشهر به بخش قطعا سرآغازی مبارکی برای توسعه و موفقیت‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف است، چراکه تغییر سیاسی یک شهر فواید فراوانی را برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان رشد فرهنگی قابل توجهی داشته است، گفت: انسجام و هم‌سویی اقوام مختلف کنار یکدیگر در شهرستان نکته‌ای مهم و حایز اهمیت است.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به کمبودهایی که در جامعه احساس می‌شود، از بخشدار فولادشهر توقع داریم تا توجه ویژه ای به اشتغال داشته باشد.

وی اشتغالزایی، حل مشکلات آب و محیط زیست را از اولویت‌های نخست استان دانست و تصریح کرد: اشتغال نیازمند حرکت است و برای این مهم باید استراتژی و مطالعه دقیق وجود داشته باشد.

مهرعلیزاده ادامه داد: مدیر یک منطقه باید بتواند با استراتژی دقیق از هرآنچه در آن منطقه وجود دارد به نحو احسن در ایجاد اشتغال استفاده کند و در این مسیر باید از امکانات ملی، استانی، منطقه‌ای و مردمی استفاده شود و از طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بهره‌مند شد.

با تفکر در حوزه اشتغال باید وارد عمل شد

وی بیان اینکه امروز در حوزه اشتغال باید با تفکر وارد میدان عمل شد و وضعیت عمومی شهر را مورد بررسی قرار داد، گفت: تنها راه برون رفت اقتصاد کل کشور از وضعیت بسته و محدود حاکم بر کشور فعالیت در زمینه صادرات و ایجاد تولیدات است.

وی اضافه کرد: امروز همان طور که نوگرایی در بخش‌های مختلف دید می‌شود، باید در حوزه صادرات نیز به سمت استفاده از نیروهای باسواد، جوان، خوش فکر حرکت کرد و به نوعی تولیدات ما باید بر محور توسعه صادرات انجام گیرد و از سوی دیگر مسایل و مشکلات این حوزه احصا شود و فعالیت‌ها به صورت پروژه محور و نتیجه‌گرا پیش برود.

استاندار اصفهان گفت: باید توجه داشت انجام کارها به صورت وظیفه‌ اداری خروجی مطلوبی نخواهد داشت از این رو باید از ظرفیت هسته‌های تولیدی کوچک و بزرگ در راستای برندسازی استفاده کرد و با استفاده از شناخت مصرف در آن طرف مرزها کانون‌های تولید را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه تفکر اقتصادی صنعتی در شهرستان لنجان و فولادشهر به خوبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکیدات ما به مسئله اشتغال نباید باعث شود از مسائل فرهنگی، اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه غفلت شود و به همان میزان که جامعه در بُعد اشتغال نیازمند توجه و برنامه‌ریزی است در مسایل فرهنگی نیز باید با دقت فراوان وارد میدان عمل شد.

مهرعلیزاده یادآور شد: وجود اقوام مختلف در شهرستان لنجان و فولادشهر رنگین کمان زیبایی از اقوام را ایجاد کرده و مسئولان مکلف هستند، فضایی را ایجاد کنند که مردم به عنوان قطعه‌هایی از یک پازل با فرهنگ و آداب سنن خود این پازل را تکمیل کرده و با نشاط اجتماعی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

به جایگاه هنر بدون تعصب نگاه کنیم

وی گفت: از زمان آغاز کار بنده در استان اصفهان احساس شده است، برخی سخت‌گیری‌ها و سلیقه‌های شخصی باعث شده مسایلی در حوزه فرهنگ به وجود آید، در حالی که با تکیه بر قانون اساسی و پرهیز از ایجاد محدودیت‌های مختلف و پرداختن بی‌تعصب به جایگاه هنر در اسلام و انقلاب، می توان نشاط و شادابی را برای مردم به ارمغان آورد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: امروز ۳۲ هزار واحد مسکن مهر در فولادشهر وجود دارد که متاسفانه در زمان ایجاد این مجموعه عظیم به زیرساخت‌های آن توجه نشده، چرا که در ابتدا باید به این مهم فکر می‌شد که آیا ظرفیت ایجاد زیرساخت برای جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در این منطقه وجود دارد یا خیر و بر همین اساس باید برای بهبود وضعیت به سمت و سویی حرکت کرد که در آینده بتوانیم پاسخگوی جمعیت ۲۴۰ هزار نفری ساکن در فولادشهر باشیم.

وی عنوان کرد: ما خود را مکلف می‌دانیم که به تدریج امکانات مورد نیاز در مسکن مهر فولادشهر را تامین کرده و مردم بتوانند در رفاه زندگی کنند چراکه افزایش جمعیت در این منطقه سبب نگرانی خواهد شد، بر همین اساس دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه بسیار دقیق کار کنند.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: امروز باید مسایل سیاسی و جناحی کنار گذاشته شود، سیاسی بازی در کارها قابل قبول نخواهد بود، زیرا مردم به حد کافی با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند و از مدیران کلان و میانی توقع دارند، لذا باید اختلاف نظرها را کنار گذاشت و برای رضایت خدا و جلب رضایت مردم کار کرد.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی الهی است و به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی انفجار نور بود و با هدایت و رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و همت و فداکاری ۲۴۰ هزار شهید، این انقلاب به پیروزی رسید، افزود: رهبر معظم انقلاب توانسته‌اند این نظام مقدس را علی‌رغم وجود توطئه‌های فراوان به خوبی هدایت کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز با نفس حق بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و از خودگذشتگی مردم در مدیریت‌های مختلف، وحدت و همدلی در کشور موج می‌زند و مسئولان باید با خلوص نیت به مردم خدمت کنند تا مردم نیز مسئولان را از خود بدانند.

کد خبر 336755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.