ایستگاه پیشگیری از سرطان در بیمارستان الزهرا راه‌اندازی می شود

مسئول واحد آموزش همگانی و ارتقاء سلامت مرکز اموزش درمانی الزهرا گفت: ایستگاه سلامت به مناسبت هفته جهانی پیشگیری از سرطان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) برپا می شود.

محمود نصراصفهانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سرطان بیماری‌ای با دردهای مزمن است، اظهار کرد: با پیشگیری‌های لازم می‌توان از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری  کرد.

وی با بیان اینکه 18 تا 25 بهمن ماه به عنوان هفته پیشگیری از سرطان نامگذاری شده است، افزود: به همین مناسبت هفته جهانی پیشگیری از سرطان، ایستگاه سلامت در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) برپا می‌شود.

مسئول واحد آموزش همگانی و ارتقای سلامت مرکز آموزش درمانی الزهرا (س) هدف از برپایی ایستگاه سلامت را ارتقای اطلاعات شهروندان در خصوص این بیماری دانست و  افزود: در این ایستگاه  پرسش و پاسخ و حساس‌سازی شهروندان نسبت به بیماری، غربالگری قند خون ، فشار خون و ... انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین به منظور اطلاع رسانی بهتر بروشورهایی برای راهکارهای پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان به شرکت کنندگان اهداء می شود.

نصر اصفهانی اضافه کرد:این برنامه هر روز صبح‌ها در بیمارستان الزهرا(س) از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ و بعدازظهرها در روزهای دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه از ساعت  ۱۴ الی ۱۶ برگزار می شود.

وی گفت: ایستگاه‌های سلامت در طول سال و به مناسبت‌های بهداشتی با هدف ارتقا سواد شهروندان و توانمند سازی شهروندان نسبت به مراقبت از خود برگزار می‌شود.

کد خبر 336672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.