پرداخت بیش از ۳/۵ میلیارد ریال وام خوداشتغالی به مددجویان

نطنز- رییس اداره بهزیستی نطنز گفت: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی به معلولان و مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.

مهدی محبی ظهر امروز  سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، اظهار کرد: مبلغ سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی به ۲۶ نفر از معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد.

وی با اشاره به اعطای وام خوداشتغالی به مددجویان اظهار کرد: این وام‌ها از محل بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعطاء می شود.

محبی افزود: این وام به تمام اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله بانوان آسیب دیده، گروه‌های معلول جسمی و ذهنی و معتادان بهبود یافته تعلق می گیرد.

وی سقف وام خوداشتغالی را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بازپرداخت این وام پنج ساله و با کارمزد چهار درصد محاسبه می شود.

رییس اداره بهزیستی نطنز تعداد کل پرونده‌های موجود در اداره بهزیستی نطنز و بادرود را یک هزار و ۴۰۰ مورد برشمرد و اظهار کرد: تعداد ۶۰۰ پرونده ویژه مستمری بگیران حوزه توانبخشی، ۱۱۲ پرونده پیشگیری شامل حمایت از آسیب دیدگان اعتیاد و ۳۱۰ پرونده حمایتی و اجتماعی که شامل زنان سرپرست خانوار و ... است.

محبی همچنین تعداد سالمندان این شهرستان را پنج هزار و ۲۲۷ تن برشمرد و گفت: ۱۲.۵ درصد از جمعیت شهرستان نطنز سالمند هستند و ۲۸۴ نفر از این تعداد تحت پوشش بهزیستی نطنز قرار دارند.

کد خبر 336661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.