سایه جابه جایی بر سر بیمارستان شریعتی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: جابه جایی بیمارستان شریعتی در دستور کار بوده و چنانچه مشکل زمین و سرمایه‌گذار برطرف شود این طرح اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعتصام پور صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه در استان اصفهان در سه بیمارستان و ۲۵ پلی کلینیک خدمات درمانی ارایه می‌شود، افزود: همچنین با ۴۳۰۰ پزشک در استان اصفهان قرار داد داریم تا بتوانیم خدمات بهتری را به جامعه هدف ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه در درمان غیر مستقیم حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه در هر ماه در استان اصفهان بررسی و تامین اعتبار می‌شود، اضافه کرد: در سال ۹۴ حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۵ نیز حدود یک میلیارد و ۳۷۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه درآمد بیمه خدمات درمانی در سه سال گذشته افزایش نیافته است، تصریح کرد: این در حالی است که در این بازه زمانی به دلیل بالا رفتن تقاضا افزایش سه برابری هزینه‌ها را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در بخش درمان مستقیم طی چهار سال اخیر ۲۵ میلیارد تومان هزینه برای تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای انجام شده است، گفت: این در حالی است که هزینه مصرفی در بیمارستانها و مراکز درمانی استان اصفهان ۸۵ میلیارد تومان بوده است.

تجمیع ۵۲ هزار پرونده دیابتی در استان 

اعتصام‌پور با بیان اینکه تاکنون ۵۲ هزار پرونده دیابتی در استان اصفهان تجمیع شده است، افزود: در مراکز درمانی نسخه‌ای رد و بدل نمیشودو سیستم تصویربرداری به صورت فکس است و دو سیستم اچ آی ایکس و فکس حول محور سیستم درمانی در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون تومان برای حذف دفترچه از مراکز درمانی استان اصفهان هزینه شد، اضافه کرد: در بخش درمان غیر مستقیم در اسفند ماه سال جاری حذف دفترچه بیمه در استان اصفهان انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵ هزار متر مربع ساخت و ساز تعمیری بازسازی و نوسازی در مراکز درمانی استان اصفهان داشتیم، اضافه کرد: پروژه ارتقای هتلینگ در دستور کار بوده و درصدد ایجاد بسترسازی شبه نظامی به لحاظ نظافت ظاهری و سخت افزاری برای ایجاد محیطی امن دبرای بیماران هستیم.

وی با بیان اینکه هتلینگ بیمارستان نجف‌آباد در حال تکمیل است، گفت: در مجموع در حوزه سخت افزازی در استان اصفهان در سیستم درمان تحولی بزرگ ایجاد شده است.

اعتصام‌ پور با بیان اینکه در حال حاضر ادعا می‌کنیم اورژانس‌های مدیریت درمان در استان اصفهان کم نظیر است، افزود: به لحاظ ساختار کیفی همه تخصصهای لازم را داریم و پزشکان عمومی نیز آموزش‌های لازم را دریافت کردهاند. اتاق‌های عمل و سرویس‌های درمانی در استان اصفهان بهبود یافته، در درمانگاهها مراکز مشاوره و هدایت بیمار راه‌اندازی شده است و از محل درمانگاهها بیمار را به مرکز و پزشک متخصص معرفی می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در دهه فجر امسال مدیریت درمان استان اصفهان پروژهای برای افتتاح ندارد، گفت: در حال حاضر پلی کلینیک تیران و کرون، بخش آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی و دو بخش هتلینگ در بیمارستان‌های اصفهان آماده بهره برداری است اما هنوز بسترهای لازم برای ارایه خدمات به مردم را ندارد و از این رو نمی‌توانیم این بخشها را به صورت رسمی افتتاح کنیم.

وی گفت: در گام بعدی در حوزه بهبود فضاهای فیزیکی بازسازی درمانگاه خوانسار در دستور کار قرار می‌گیرد.

حق سیستم بیمه گذار است که تعدیل منابع داشته باشد

اعتصام‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص نارضایتی‌های ایجاد شده در خصوص حذف ارایه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان گفت: سازمان تامین اجتماعی غیر دولتی است و برای ارایه خدمات به بیمه‌شدگان غیر از بیمه تامین اجتماعی باید هزینه‌های درمانی را به صورت کامل دریافت کند.

وی اضافه کرد: دولت خرید خدمات در حوزه درمانی برای بیمه‌های سلامت را تنها از محل بیمارستانهای دولتی و علوم پزشکی انجام می‌دهد و این در حالی است که در استان اصفهان با رایزنیهای صورت گرفته بیمارستان‌های تامین اجتماعی خدمات مورد نیاز به بیماران اورژانسی و افراد دارای بیماری خاص را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اشکال حذف خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت از طرف سازمان تامین اجتماعی نیست و حق سیستم بیمه گذار است که تعدیل منابع داشته باشد ضمن اینکه بیمه سلامت دچار کسری منابع شده است.

وی در خصوص جابجایی بیمارستان شریعتی، اضافه کرد: برای این امر راه‌اندازی بیمارستان بزرگ اصفهان را در دستور کار داشتیم که به دلیل مشکلاتی که با شهرداری در خصوص تامین زمین و همچنین معرفی سرمایه‌گذار از سوی سازمان تامین اجتماعی داشتهایم هنوز موفق به اجرای این طرح نشده‌ایم.

اعتصام‌پور در خصوص عدم ارایه برخی از داروهای خارجی در داروخانه بیمارستان شریعتی اظهار کرد: داروهای ضروری را تامین می‌کنیم اما باید بپذیریم که بیمه‌ها فقط بانک مهر و دانش نیست و باید بر  هزینه‌ها نظارت داشته باشند.

وی  با بیان اینکه بسیاری از مسئولان نسبت به منابع و مصارف دقت ندارند و در این زمینه اصولی رفتار نمی‌کنند، تصریح کرد: اولویت ارایه دارو با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارایه داروهای تولید داخل است چرا که برای ما مقدور نیست پا به پای مافیای شبکه دارویی دنیا پیش برویم.

کد خبر 336626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.