سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای بین المللی برگزار می‎شود

دبیر علمی کنفرانس بازی های رایانه ای در بخش علوم انسانی گفت: کنفرانس امسال که سومین دوره برگزاری کنفرانس بازی های رایانه ای در اصفهان است، امسال برای نخستین بار در حد یک کنفرانس بین المللی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر قمرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری سومین کنفرانس بازی های رایانه ای فرصت ها و چالش ها اظهار کرد: برنامه های کنفرانس امسال شامل برگزاری پنل ها و کارگروه های علمی، رویدادهای ایده شو و سخنرانی های کلیدی است.

وی ادامه داد: سه سخنران کلیدی از چهره‌های بین‌المللی از کشورهای یونان و اتریش و مدیر یک شرکت بین‌المللی با درآمد بالا از طریق بازی‌های رایانه‌ای از کشور ترکیه هستند.

وی ادامه داد: "یورگیس یاناکاکیس" پژوهشگر برجسته هوش مصنوعی گیم، پروفسور "توبیاس گریتمایر" دانشمند مشهور روانشناسی بازی‌های رایانه‌ای و گباریش اوزیستکگ مدیرعامل نت ماربل (Netmarble EMEA) و شتاب‌دهنده "گیم گاراژ'" (Gamegarage) از ترکیه در این کنفرانس به ارایه مطالب می پردازند.

دبیر علمی کنفرانس با اشاره به افتتاح آزمایشگاه ملی نقش برادری مغز در ایران افزود: در این آزمایشگاه امواج مغز انسان در حالت‌های مختلف ثبت می شود و قرار است کارگاه مشترکی در خصوص بازی‌های رایانه‌ای و چگونگی تأثیر آن‌ بر ارتقای هوش و مهارت ذهنی کودکان، برگزار شود.

قمرانی تاکید کرد: در سه پنل تخصصی جمعی از متخصصان در کنار هم به ارایه مباحث می پردازند و حضار به صورت رایگان می توانند از این جلسات استفاده کنند. یکی از این پنل ها پزشکی مغز و بازی های رایانه از طریق شبیه سازی مغز، پنل دیگر تحلیل روند محتوایی  بازی های واقعیت مجازی و پنل شوم مطالعه طولی تحول رشد کودکان ایرانی از چهار تا 12 سالگی و ارتباط بین ویژگی های شناختی است. 

وی درباره کارگاه های این کنفرانس گفت: کارگاه هایی با موضوع مرز دانش که یک موضوع روز دنیا است ارایه می شود. 

به گزارش ایمنا، سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت ها و چالش ها» از ۲۵ تا ۲۷ بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌ شود.

کد خبر 336606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.