راه‌اندازی نخستین دوره کارشناسی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان

دبیر سومین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها از شکل گیری نخستین دوره کارشناسی بازی های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد راستی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها و چهارمین ماراتون بازی‌سازی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان تنها مرکز دارای بازی های رایانه ای در کشور است، اظهار کرد: معتبرترین و باسابقه‌ترین کنفرانس کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای روزهای ۲۵ تا ۲۷  بهمن‌ماه ۱۳۹۶ برای سومین سال پیاپی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲، دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع واجد رشته‌های مختلف در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای وارد این حوزه شد و با تلاش‌های زیاد طی ۲ سال موفق شد بستر پژوهش در این حوزه را فراهم کند، افزود: اولین رویداد پژوهشی مقاله‌محور کشور در این زمینه با عنوان اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛‌ فرصت‌ها و چالش‌ها و اولین دوره ماراتن بازی سازی در بهمن ۱۳۹۴ برگزار و پس آن این رویداد سالانه برگزار شد.

دبیر همایش بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها با اشاره به اینکه صنعت بازی در کشور سابقه ۱۰ ساله دارد، ادامه داد: دانشگاه اصفهان تنها دانشگاهی در کشور است که دارای مرکز بازی های رایانه ای است. در این مرکز آموزش پژوهش و کارآفرینی همراه با هم صورت می گیرد.

راستی با اشاره به برگزاری ۲۰ دوره مارتن بازی سازی در این مرکز  گفت: که برگزاری دوره های بازی سازی از سوی این مرکز، تاکنون ۴۰۰ نفر مخاطب داشته است.

دبیر همایش بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها با تاکید بر اینکه این رویداد امسال با رویکرد بین المللی و ارایه طرح های پژوهشی در حوزه درمان همراه است، گفت: هر سال تعداد مقالات جدیدتری به دبیرخانه همایش ارسال می شود. دوره اول برگزاری همایش محور بود و پس از آن هر ساله در حوزه درمان شاهد ارسال مقالات علمی تر بوده ایم برای مثال امسال در حوزه بازی های رایانه ای حرکتی مقالات خوبی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنیاد علمی نخبگان و بسیاری از نهادهای استانی از این همایش پشتیبانی می کنند.

راستی خاطر نشان کرد: مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان علاوه بر برگزاری این رویدادها، فضایی برای شکل گیری رویدادهای بازی سازی و ارائه خدمات تخصصی آموزشی ایجاد می کند.

وی از شکل گیری نخستین دوره کارشناسی بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان خبرداد و گفت: با توجه به نیاز داخل و استفاده از سرفصل های دیگر کشورها، چارت رشته کارشناسی بازی های رایانه ای به وزرات علوم ارسال شده است و به زودی شاهد ارائه این رشته در دانشگاه اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به زودی دانشگاه اصفهان دبیرخانه دائمی بازی های رایانه ای کشور خواهد شد، گفت: انجمن علمی بازی های ایران با مشارکت محققین از دانشگاه های مختلف در دانشگاه اصفهان راه اندازی می شود.

راستی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: کلیات طراحی کلینیک درمان جسمی و روحی برای کودکان بیمار ارایه شده است.

به گزارش ایمنا، سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت ها و چالش ها» از ۲۵ تا ۲۷ بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌ شود.

کد خبر 336595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.