هنوز درگیر پارک منسوخ شده دوبل هستیم!

یک کارشناس ارشد حمل و نقل شهری گفت: مردم را باید نسبت به تخلف پارک دوبل حساس کنیم، در این راستا می توانیم از ساخت تیزرهای فرهنگی، همیار پلیس و ... استفاده تا این مهم مانند بستن کمربند ایمنی به مرور به یک فرهنگ تبدیل شود.

امیر مهرزاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پارک دوبل در دنیا موضوعی منسوخ شده است، اما در کشورمان هنوز با این معضل درگیر هستیم، پارک دوبل از نظر قانون توقف مطلقا ممنوع است و یک لحظه هم امکان توقف وجود ندارد.

وی افزود: گاهی مردم تصور می‌کنند اگر هنگام پارک دوبل، فردی در داخل خودرو بماند، مشکل حل می‌شود، اما یک لحظه توقف، جریان ترافیکی کل مسیر خیابان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشاور حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت تصریح کرد: از نظر فنی خیابان‌ها بر اساس حجم عبوری خودروها طراحی می‌شود، البته برای برخی از خیابان‌ها که از قدیم احداث شده، پارک‌های حاشیه‌ای را حذف می‌کنند تا یک خط به معبر عبوری خودروها اضافه شود. درست است که شهروندان باید در سفرهای شهری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما باید مسیر برای تردد خودروها روان باشد.

مهرزاد خاطرنشان کرد: مردم باید دقت داشته باشند که نباید با توقف دوبل به شهرهایی مثل تهران و اصفهان که همیشه با راهبندان‌های طولانی مدت مواجه‌ است، ترافیک تزریق کرد.

این کارشناس ارشد حمل و نقل مهمترین راهکار مقابله با این معضل را فرهنگسازی دانست و گفت: لازم است مردم را نسبت به تخلف پارک دوبل حساس کنیم، در این راستا می توانیم از ساخت تیزرهای فرهنگی، همیار پلیس و ... استفاده کنیم تا این مهم مانند بستن کمربند ایمنی به مرور به یک فرهنگ تبدیل شود.

مهرزاد افزود: در کنار فرهنگسازی باید جرایم سنگین نیز برای تخلف پارک‌های دوبل در نظر گرفته شود، زیرا اکنون مبلغ جرایم، بازدارنده نیست، اگر خودرو ۱۰۰ میلیونی را ۱۰۰ تومان جریمه کرد، برای راننده مهم نخواهد بود، اما اگر یک روز خودرو متخلف را به پارکینگ منتقل کرد، به طور حتم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه قوه قهریه باید متوازن اجرا شود، تصریح کرد: مجریان قوانین در برخی مواقع نسبت به تخلفات سخت‌گیری می‌کنند و گاهی به راحتی از کنار تخلف می‌گذرند، در صورتی که نباید اجازه لحظه‌ای توقف دوبل را داد.

این کارشناس ارشد حمل و نقل تاکیدکرد: باید این فرهنگ در بین مردم جا بیفتد که پارک دوبل به معضلات ترافیکی شهر میافزاید، البته باید زیرساخت‌های پارک خودرو در هسته مرکزی شهر از قبیل احداث پارکینگ طبقاتی و مکانیزه فراهم شود.

کد خبر 336587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    0 0
    متاسفانه به نظر می رسد, مقلوله فرهنگ ترافیک به حال خود رها شده است. برای رسیدن به درجه مطلوب در این امر هم نیازمند فرهنگ سازی هستیم و هم نظارت دائمی پلیس راهنمایی و رانندگی. امروزه عدم حضور پلیس در سطح شهر(به غیر از برخی از میدان ها و چهارراه های اصلی شهر) کاملا محسوس می باشد. با توجه بوجود رسانه های اجتماعی فکر می کنم کمتر کسی باشد که حداقل از تخلف های آشکاری همچون پارک دوبل, پارک کردن در پیاده رو, عبور ممنوع و ... اطلاعی نداشته باشد. ولی در غیاب پلیس این تخلفات بصورت آشکارا در حال انجام می باشد و حتی باعث تشویق رانندگان دیگر به امر خلاف می گردد.اینجا, خیابان فروغی حدودا دو سال پیش یکطرفه شد ولی بخاطر عدم حضور پلیس (بجز برخی از روزها آنهم فقط در محدوده بهارستان که نزدیک به میدان شهداست) باعث شده که خلاف عبور ممنوع در این خیابان انجام پذیرد که این هم باعث شکستن قبح قانون می شود و هم باعث تشویق رانندگان به امر خلاف. حل ترافیک اصفهان یک راه حل دارد, فرهنگ سازی و نظارت و جضور محسوس پلیس در سطح خیابان های شهر.