همچنان پیگیر مسائل نفتکش سانچی هستیم

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه حادثه نفتکش سانچی به عنوان یکی از اولویت های اصلی و مهم این سازمان محسوب می شود، گفت: تا آخرین لحظه پیگیر مسائل مربوط به این نفتکش ایرانی در آبهای چین خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی، علی ‌اکبر مرزبان با اشاره به سانحه نفتکس سانچی، افزود: در این اتفاق ناگوار، شرکت ملی نفتکش، سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هماهنگی های زیادی با یکدیگر داشتند و در بحث اعزام تیم کارشناسی، پیگیری سرنوشت پیکرهای خدمه کشتی، اعزام تکاورهای نیروی‌ دریایی ارتش و سایر فعالیت‌های مربوط به این حادثه، همکاری قابل قبولی بین این سه دستگاه صورت گرفت.

وی با بیان این که حادثه سانچی خارج از آب های کشور و به عنوان یک اتفاق نادر و خاص رخ داد، گفت: حوادث دریایی در دنیا به تعداد زیادی اتفاق می افتد و همه آن ها در سازمان بین المللی دریانوردی ثبت می شود، اما حادثه نفتکش سانچی اتفاقی بود که به ندرت در دنیا رخ می دهد و همه پرسنل آن جان خود را از دست دادند.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی با اشاره به اینکه جان پرسنل، ساختمان نفتکش، محموله و مسائل زیست محیطی پیش آمده ناشی از انفجار محموله کشتی به عنوان مهمترین بخش های حادثه سانچی مطرح هستند، خاطرنشان کرد: ما تا آخرین لحظه پیگیر مسائل مربوط به سانحه سانچی خواهیم بود، هرچند که وظیفه شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه تعریف شده است.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین بین المللی، کشورهای ذینفع در حادثه مذکور باید در جریان موضوع باشند که در مورد سانحه سانچی چهار کشور، ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما هستند.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تیم عملیاتی و تحقیقاتی این سازمان در حادثه سانچی به خوبی عمل کرد، گفت: وظیفه اصلی سازمان بنادر و دریانوردی مشارکت فعالانه و نقش رهبری در انجام تحقیقات مربوط به سوانح دریایی به عنوان مرجع حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است.

مرزبان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی از یک سو با مرجع دریایی چین و از سوی دیگر با شرکت ملی نفتکش به طور مستقیم در ارتباط است، هر چند که پیگیری مسائل مربوط به سانحه سانچی اقدامی ملی است و نیازمند رایزنی های دیپلماتیک در سطح بالای سیاسی بوده و وزارت امور خارجه و وزارت تعاون کار و رفاه امور اجتماعی پیگیر مساله هستند.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ فنی در کمیته چهارجانبه سانحه سانچی نقش برجسته خود را ایفا می‌کند.

کد خبر 336556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.