کمک ۳ میلیاردی مردم استان به ستاد بازسازی عتبات

شهرضا – رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیارد تومان از کمک‌های مردم به این ستاد جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی نوریان شامگاه یکشنبه در جلسه معرفی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اظهار کرد: این ستاد در سطح کشور از سال ۱۳۸۲ در قالب یک کمیته و با فرمان رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شد و در سال ۸۵ به سازمان ارتقاء پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در یک قرن گذشته حرم اهل بیت مورد بی‌مهری قرار گرفته‌ است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت بازسازی عتبات عالیات و حرم اهل بیت تأکید فرموده‌اند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: بنابر تأکید رهبری هزینه‌های این ستاد باید از محل کمک‌های مردمی و بدون وابستگی به اعتبارات دولتی تأمین شود.

نوریان با بیان اینکه سالیانه ۴۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: سهم استان اصفهان از این میزان در هریک از سال‌های ۹۵ و ۹۶ ، شش میلیارد تومان بوده که امسال باتوجه به وضعیت اقتصادی سه میلیادر تومان از آن جمع آوری شده است.

وی با اشاره به پیش بینی ۲۱۵ پروژه در قالب طرح جامع بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: این طرح شامل بازسازی بیش از ۲.۵ میلیون متر مربع از قبور و حرم ائمه است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: تاکنون در ۱۵ شهرستان استان نمایندگی این ستاد ایجاد شده که در همه آن‌ها حمایت گسترده مردم و مسئولان از بازسازی حرم اهل بیت وجود داشته است.

نوریان گفت: هر شهرستان می‌تواند به دو صورت مشارکت در طرح‌های بازسازی و یا ارایه پروژه مستقل در هریک از مناطق مقدس، در این زمینه همکاری کند.

وی با اشاره به ادامه مراحل ساخت و ساز صحن حضرت زهرا(س) در کربلای معلی، اظهار کرد: این طرح به مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع و در چهار طبقه و در پنج فاز در حال ساخت است که تاکنون عملیات اجرایی دو فاز آن به پایان رسیده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اضافه کرد: ساخت گنبد جدید حرم امام حسین(ع) به ارتفاع هشت متر بیشتر از ارتفاع فعلی نیز در دست اقدام است که تاکنون ۹۰ درصد از مراحل اجرایی آن پایان یافته است.

نوریان با اشاره به ساخت صحن عقیله بنی هاشم گفت: این طرح در ۱۲۰ هزار مترمربع و خاک‌برداری ۴۰ هزار مترمربع در شهر کربلا در حال ساخت است.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی استان خاک‌برداری این پروژه به ارزش ۱۸ میلیارد تومان را که در محل آن همه وقایع سال ۶۲ هجری قمری بازسازی می‌شود، تقبل کرده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به پیشگامی معماران ایرانی در بازسازی قبور اهل بیت در طول تاریخ، گفت: در میان معماران ایرانی استادکاران استان اصفهان بیشترین سهم را در این زمینه داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه محمدرضا رحمتی به عنوان سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شهرضا معرفی شد.

کد خبر 336506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.