تمایل دانشجویان کُره ای برای ارتباط علمی با دانشگاه های ایران

سفیر کره جنوبی گفت: دانشجویان کره تمایل دارند ارتباط علمی با دانشگاه های ایران داشته باشند و با تبادل دانشجو زمینه مناسبی برای برقراری روابط علمی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیم سئونگ هو صبح امروز (یک شنبه) در نخستین جلسه کارگروه علمی، بین المللی ایران و کره جنوبی که با حضور سفیر کره جنوبی در ایران و جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه اصفهان مرجع علمی روابط علمی با کره جنوبی است، گفت: دو کشور  ایران و کره جنوبی روابط خوبی دارند، اما باید از لحاظ اقتصادی این روابط افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کره جنوبی در زمینه خودروسازی و ماشین آلات در شمار کشورهای مطرح در دنیا است، افزود: دانشگاه های کره ایی نیز موقعیت های بسیاری در این زمینه دارند؛ دانشجویان کره تمایل دارند ارتباط علمی با دانشگاه های ایران داشته باشند و با تبادل دانشجو زمینه مناسبی برای برقراری روابط علمی ایجاد شود.

سفیر کره جنوبی همچنین تاکید کرد: دو کشور در تلاش هستند با تحکیم روابط و برگزاری نشست های تخصصی در این راستا گام بردارند.

کیم سئونگ هو با اشاره به دو هدف مهم تحقق این توسعه اظهار کرد: امروز برای تقویت روابط بیشتر اینجا هستم و قصد دارم با تسهیل روابط به توسعه همکاری ها کمک کنم.

وی ادامه داد: دانشگاه های کره از لحاظ رتبه بندی علمی بسیار برجسته و مستقل هستند. چنین نشست هایی شبیه شما ندارند که دولت آن ها را پشتیبانی یا تشویق کند یا اینکه با دانشگاه های سراسر دنیا رابطه داشته باشند، بلکه به طور مستقل عمل می کنند.

سفیر کره جنوبی خاطر نشان کرد: بنابراین اینکه یک دانشگاه جامع این نشست را برگزار می کند و دولت هم از آن حمایت می کند، بسیار ارزشمند است. دانشگاه های کره متقابلا با دانشگاه های ایران روابط برقرار می کنند و من با عنوان سفیر این ارتباط را حمایت و تسهیل می کنم و این نشست برای من از این جهت ارزشمند است.

کیم سئونگ هو با اشاره به صحبت های رییس دانشگاه اصفهان گفت: در طول سخنرانی دکتر طالبی فکر می کردم که چه تسهیلاتی برای حمایت از این مرجع علمی و تقویت روابط دانشگاهی ایران با کره می توان انجام داد. البته تحکیم این روابط به شما نیز بستگی دارد و اگر دانشگاه های ایران بخواهند کنفرانس، همایش و برنامه های مناسبی با دانشگاه های کره جنوبی داشته باشند، سفارت کره می تواند مسیر را به ویژه در زمینه صدور روادید و مسائلی از این قبیل تسهیل کند.

سفیر کره جنوبی همچنین درباره تبادل دانشجو گفت: سفارت کره می تواند تسهیلاتی برای تحقق این امر در نظر بگیرد. ابتدا لازم است برنامه ها دقیق مشخص شود و به ما اطلاع داده شود. به ویژه در زمینه جزییات برنامه هایی که می توانیم کمک کنیم و مرجع علمی (دانشگاه اصفهان) می تواند با کره جنوبی در تماس باشد تا مسیر برای همکاری بیشتر فراهم شود. این اولین گام در تقویت روابط است و سفارت کره جنوبی همواره این مسیر و برنامه را حمایت می کند.

کد خبر 336452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.