ترکیبات انگور ضد افسردگی است

محققان می‌گویند ترکیبات حاصل از انگور ممکن است مقاومت در برابر افسردگی را ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و ترجمه از "مدیکال اکسپرس"، دانش پژوهان دانشکده پزشکی "Icahn" در مطالعه ای که ۲ فوریه در "Nature Communications "به طور آنلاین منتشر شد، با تجزیه و تحلیل گسترده ای از ترکیبات مشتق شده از انگور شامل دی هیدروکافئیک اسید (DHCA) و(Mal-gluc) که ممکن است به عنوان عوامل درمانی برای درمان افسردگی شموثر باشند، دریافتند که این ترکیبات طبیعی می‌توانند افسردگی را با هدف یافتن مکانیسم‌های جدید، کاهش دهد.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده امریکا، تقریبا ۱۶ میلیون نفر به طور سالانه در امریکا افسردگی را تجربه می‌کنند. درمان‌های دارویی طبق معمول موجب بهبودی مداوم در کمتر از ۵۰ درصد از بیماران می‌شود و اغلب با عوارض شدید ناشی از آن همراه است. بنابراین، نیاز فوری برای یافتن درمانی طبیعی‌تر احساس می‌شود.

افسردگی با بسیاری از فرآیندهای پاتولوژیک، از جمله التهاب سیستم ایمنی بدن، مجموعه‌ای از ساختارهای زیستی و اشکال فرآیندهای غدد لنفاوی و بافت های دیگر که مسئول محافظت در برابر بیماری و اختلالات مربوط به سیناپس است، همراه خواهد بود. با این حال، در حال حاضر داروهای ضد افسردگی در دسترس است و تا حد زیادی با هدف قرار دادن سیستم تنظیم سروتونین، دوپامین، انتقال دهنده‌های عصبی و دیگر محدود کننده ها به طور خاص التهاب این رشته های عصبی را کم می‌کند.

تحقیقات قبلی مشخص کرده بود که پلی فنولهای حاصل از انگور تاثیری در جنبه های مدولاسیون افسردگی دارد، اما تاکنون مکانیسم عمل ناشناخته باقی مانده بود. این مطالعه جدید، نشان می‌دهد که پلی فنل‌های غذایی ترکیبی از سه محصول پلی فنول مشتق شده از انگور، از جمله آب انگور، عصاره دانه انگور و آنزیم رزاترول نقش مهمی در مقاومت بدن در برابر افسردگی ناشی از استرس دارد.

به طور خاص، محققان دریافتند که DHCA و Mal-gluc می‌توانند موجب مقاومت افسردگی در نمونه های آزمایشگاهی با تغییر التهاب سیناپسی شود. DHCA میزان اینترلوکین ۶ (IL-۶)- یک ماده ضد التهابی ترشح شده توسط سلول های T و ماکروفاژها برای تحریک پاسخ ایمنی- را کاهش می دهد. Mal-gluc ژن Rac۱ را فعال می کند و فعال کننده های رونویسی را قادر می سازد تا به DNA برای افزایش رونویسی در مغز دسترسی داشته باشند، که در بیان ژن های مسئول سیناپسی تأثیر می گذارد. 

کد خبر 336344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.