قلعه عقاب‌ها از نقش‌جهان به فولادشهر منتقل می‌شود

تیم فوتبال ذوب‌آهن بعد از چند ماه دوری از ورزشگاه فولادشهر باید در بازی بعدی خودش در جریان لیگ برتر در استادیوم همیشگی حودش میزبان استقلال تهران باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افتتاحیه دوباره ورزشگاه فولادشهر برای ذوب‌آهن خوش یمن بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی صعود خودشان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در هوای سرد استادیوم فولادشهر جشن گرفتند. عزم و اراده مدیریت و مجموعه کارکنان ذوب‌آهن باعث شد تا چمن فولادشهر به موقع آماده شود و ذوب‌آهن با خیالی راحت در خانه خودش میزبان رقیب هندی باشد. تصاویر تلویزیونی که از این بازی بر روی آنتن پخش زنده شبکه سه قرار گرفت هم به خوبی نشان می‌داد که کارهای زیربنایی بر روی چمن فولادشهر صورت گرفته و حداقل از این به بعد شاهد زردی و پژمردگی این چمن مانند زمستان‌های قبلی نخواهیم بود.

داستان انتقال بازی‌های ذوب‌آهن از فولادشهر به ورزشگاه نقش‌جهان هرچند که به خاطر چند اظهارنظر نه چندان حرفه‌ای از جانب مدیران هر دو باشگاه کمی پیچیده شد، اما با این حال سپاهان در نهایت با دریافت مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای هر بازی اجازه میزبانی ذوب‌آهن در استادیوم نقش‌جهان را صادر کرد. امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی ذوب‌آهن در آن روزها خودش به تنهایی به هر دری زد تا بتواند مجوز بازی تیمش را در نقش‌جهان دریافت کند و در نهایت با پادرمیانی مدیران رده بالای استان، ذوب‌آهن میزبانی‌های خودش را به نقش‌جهان انتقال داد. هرچند که در آغاز، کار برای شاگردان امیر قلعه‌نویی خوب پیش نرفت ولی در ادامه، ذوب‌آهن به فضا و زمین ورزشگاه نقش‌جهان عادت کرد و در بازی‌های قبلی خودش در مقابل نفت تهران، سیاه‌جامگان، پیکان، سپاهان و نفت آبادان توانست ۱۳ امتیاز کسب کند تا نقش‌جهان تبدیل به قلعه عقاب‌های ثانی در فوتبال ایران شود.

با این حال آماده شدن استادیوم فولادشهر باز هم ذوب‌آهن را به خانه قبلی خودش بازخواهد گرداند و دیگر منطقی نیست که باشگاه در این اوضاع اقتصادی بخواهد برای هر بازی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کند، ولی سوال مهم اینجاست تیمی که در این هفته‌ها به بازی بر روی چمن استادیوم نقش‌جهان عادت کرده و فضای کاسه‌ای استادیوم در ذهن بازیکنان یک پیش‌زمینه قبلی در بازی‌های خانگی ایجاد کرده چگونه می‌تواند به سرعت خودش را به بازی در فضای تقریباً باز استادیوم فولادشهر وفق دهد. نحوه جانمایی سکوها و البته نوع چمن هر دو استادیوم با یکدیگر کاملاً متفاوت است و با وجود اینکه بازیکنان ذوب‌آهن قبلاً در همین استادیوم بازی‌های زیادی انجام داده‌اند باز هم باید نگران شرایط جدید تیم در استادیوم فولادشهر بود. خوشبختانه بازی راحت ذوب‌آهن در مقابل آیزاول هند پیش‌زمینه خوبی برای افتتاح دوباره فولادشهر و تغییر شرایط ذهنی بازیکنان در این جابجایی بود، ولی نباید فراموش کنیم که ذوب‌آهن در هفته ۲۲ یک بازی بسیار سنگین و حساس در برابر استقلال دارد و بدون شک امیر قلعه‌نویی دوست دارد تیمش از همه لحاظ آماده بازی در مقابل تیم سابق خودش باشد. در این شرایط ذوب‌آهن نسبت به استقلالی‌ها فقط یک بازی رسمی بیشتر بر روی چمن فولادشهر انجام داده و این باید یکی از دغدغه‌های امیر قلعه‌نویی باشد.

انتقال محل تمرین ذوب‌آهنی‌ها به استادیوم فولادشهر شاید نزدیک‌ترین وسیله برای تیمی باشد که چند ماهی از استادیوم خودش دور بوده و امروز باید بر روی چمنی بازی کند که مدت زمان زیادی از عمر آن نمی‌گذرد. ذوب‌آهنی‌ها در صورتی که بتوانند روند بردهای خودشان را در برابر استقلال هم ادامه دهند با شرایطی که استادیوم فولادشهر دارد می‌توانند حداقل در لیگ امسال از شانس بسیار زیادی برای رسیدن به عنوان نایب‌قهرمانی برخوردار باشند.

کد خبر 336295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.