انقلاب را عرصه تقسیم غنائم نبینیم

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان گفت: انقلاب را عرصه تقسیم غنائم نبینیم، اگر چنین شد همان اتفاقی که در جنگ احد افتاد برای ما هم رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مهدی نیلی پور در ویژه برنامه آغاز دهه فجر ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از آرزوهای انبیا، اولیا، مصلحین و پیامبران در دست گرفتن مقدرات جامعه، تشکیل حکومت و اجرای احکام الهی و عدالت بود، اگر حضرت موسی، پیامبر(ص) و ائمه با طاغوت مبارزه کردند، برای تحقق همین آرزو بود که برخی از آنها به صورت موقتی به این آرزو رسیدند و بسیاری از آن ها به دلیل موانع زیاد به آن نرسیدند.

وی افزود: تاریخ تشیع سرشار از مبارزه و مجاهدت است تا اینکه در صدر انقلاب خداوند مقدر کرد که رهبری بزرگ و خداشناس، انرژی خفته مردم را بیدار و آن ها را به حرکت علیه ظلم وادار کند که مردم هم با وفاداری کامل با او همراهی کردند و در ۲۲ بهمن به قله فتح رسیدیم.

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه افتخار ما زندگی در تاریخی است که با دست خالی و تنها با پیروی از مجاهدی نستوه حرکتی را انجام داده و مقابل جهان ظلم ایستادیم، گفت: ایستادگی در برابر استکبار جهانی اتفاق کوچکی نیست و بغض آمریکا و اسراییل از انقلاب ما هم به همین دلیل است که با هر وسیله و امکانی در صدد ضربه زدن به این انقلاب هستند.

نیلی پور با اشاره به فعالیت ۱۸ هزار شبکه مجازی تاکید کرد: دشمن با هر ابزار و وسیله ای در فضای مجازی و واقعی در صدد آسیب رساندن به حرکت مردم است.

وی با تاکید بر اینکه ما بزرگترین اتفاق دنیا را ایجاد کرده ایم، تصریح کرد: باید مراقب بود که این حرکت کوچک شمرده نشود، ما بزرگترین اتفاق تاریخ را رقم زده ایم که توسط کارشناسان جهانی بزرگ شمرده شده است و باید از آن صیانت کنیم.

کارشناس حوزه و دانشگاه ادامه داد: دامنه تاثیرات حرکت ملی جهان اسلام، مستضعفان جهان را تحت تاثیر قرار داده و انقلاب ایران را به الگویی برای آنان بدل کرده است، به طوری که امروز بزرگترین زحمت و مانع برای استکبار جهانی حرکت انقلابی ما است که برای کنترل این انقلاب امکانات و متفکرین بسیاری بسیج شده اند و در مقابل لازم است همه متفکرین و مسئولان برای صیانت از انقلاب فکر کنند، قلم بزنند و عمل کنند.

نیلی پور با اشاره به سه آسیبی که ممکن است حرکت انقلاب را با اشکال مواجه کند، عنوان کرد: نخستین آسیبی که می تواند به شدت انقلاب و کشور را با خطر مواجه کند تضعیف جایگاه رهبری است، در تاریخ اسلام هر زمانی که رهبران دینی در جایگاه خود بوده و نسبت عمیق با مردم داشته اند آن نهضت رشد، پویایی و بالندگی داشته و هر زمان که نسبت مردم و رهبران مخدوش شده، حرکت نهضت دچار آسیب و بحران شده است، همین نکته باعث تاکید پیامبر بر مسئله غدیر و ولایت بود و امروز اگر تلاش برای شناساندن امام و افکار امام به نسل جوان صورت نگیرد در حرکت انقلابی دچار بحران می شویم.

وی افزود: تغییر نیت ها دومین آسیبی است که می تواند کشور را با مشکل مواجه کند، اگر از تمامی شهدا و افراد دخیل در انقلاب بپرسیم، مشاهده می کنیم که تمام هدف آن ها خدا و اسلام و تحقق آرمان ها بود و هیچکدام برای غنیمت و قدرت اقدام نکردند، حالا اگر  انقلاب را عرصه غنیمت دیده و به تقسیم غنائم پرداختیم همان اتفاقی که در جنگ احد افتاد برای ما هم رقم می خورد، بنابراین توجهات، توسلات و نیات خیر باید محفوظ بماند، چرا که حفظ نیات پاک و خالص بزرگترین پشتوانه معنوی ما است و اگر امروز به جای مشکلات مردم حقوق، مزایا و درجات را مد نظر قرار دادیم بی شک زمین خواهیم خورد.

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی فراموش کردن اهداف اصیل انقلاب را سومین خطر پیش روی کشور دانست و گفت: اگر اهداف و آرمان های مقدس و بلند انقلاب را فراموش کرده و اهداف را کوچک کنیم، حرکت انقلابی مردم را با مشکل مواجه خواهیم کرد. امام مردم و انرژی حاکم بر جامعه شیعی را به درستی شناخته بود که اهداف بزرگی چون مواجهه با جریان استکبار و ظلم جهانی برای انقلاب قائل بود.

وی تصریح کرد: اگر اهداف بزرگ را به اهداف کوچک تقلیل دهیم ظلم به جوانان کشور و انرژی حاکم بر مردم و نژاد سلمان فارسی کرده ایم که توانست از اهل بیت باشد.

کد خبر 336230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.