تکلیف زاینده رود هفته آینده روشن می‌شود

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با بیان اینکه هفته آینده جلسه ای در وزارت نیرو در خصوص حوضه آبریز زاینده رود برگزار خواهد شد، گفت: نتیجه این جلسه بعد از تصویب نهایی به شورای هماهنگی زاینده رود ارایه خواهد شد.

اسفندیار امینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز یکشنبه با وزیر نیرو پیرامون آخرین تصمیم گیری برای زاینده رود، اظهار کرد: این بحث هنوز نهایی نشده است و قرار شد هفته آینده دوباره موضوع سهم دولت، کشاورزان و چهارمحال بختیاری نهایی شود.

وی تاکید کرد: مباحثی که پیش از این در شورای عالی آب درباره آن تصمیم گیری شد قرار نیست تغییر کند، اما  میزان آب توزیعی در سال آبی جاری با توجه به همان مصوبات باید محاسبه می شد. به عنوان مثال وقتی گفته می شود امسال ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد سد زاینده رود می شود، چه میزان از آن سهم حقابه داران و محیط زیست است.

امینی افزود: با توجه به اینکه برآورد شده که امسال ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد سد زاینده رود خواهد شد باید ۲۰۰ میلیون از آن به موجودی سد زاینده رود اضافه شود و تا پایان شهریور ۹۷ نیز حداقل ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در سد وجود دارد، همچنین تکلیف بقیه ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب باید مشخص شود که چه میزان آن به حقابه دار و محیط زیست و چه میزان از آن سهم دولت است و دولت نیز چه مقدار آب برای تامین کسری آب شُرب نیاز دارد.

وی افزود: مسایلی دیگر مرتبط با نحوه نظارت بر رودخانه و کنترل برداشت های غیرقانونی، مباحثی است که بخشی از آنها به جلسه هفته آینده موکول شد که دوباره جلسه ای برگزار و این مباحث نهایی خواهد شد.

کد خبر 336063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.