۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
یک قدم فاصله تا بی خانمانی

مدیر سرپناه مردمی بانوان اصفهان گفت: آرامسرای بانوان با همت خیرین در اصفهان افتتاح می‌شود.

محسن انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه اندازی آرامسرای بانوان اصفهان اظهار کرد: این مرکز در چهار بخش برای چهار گروه خاص از زنان با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر در نظر گرفته شده که زنان آسیب‌دیده، ترخیصی‌های زندان، زنان معتاد و بی‌خانمان با همراهی کودکان زیر پنج سال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد کارتن خواب‌ها و افراد بی‌خانمان به مراکز مردمی بیشتر از دستگاه‌های دولتی است، افزود: این مرکز مجهز به داشتن تیم درمانی از جمله پزشک، روانشناس و درمانگر اعتیاد است و طی تعاملاتی که با دیگر خیریه‌های استان داشته‌ایم در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان هم فعالیت خواهیم داشت.

انصاری با بیان اینکه برای زنان دارای اعتیاد، مراحل درمان اعتیاد به طور کامل انجام می‌شود، گفت: در خصوص درمان، کارگروه درمان اعتیاد در شروع پذیرش بررسی های لازم را انجام می دهد و پس از مرحله درمان به موضوع سوادآموزی و حرفه‌آموزی مددجویان پرداخته می‌شود.

مدیر سرپناه مردمی بانوان اصفهان با بیان اینکه سرپناه بانوان تحت مدیریت کامل زنان و دارای کادر اجرایی زنانه است، تصریح کرد: طی ماه های گذشته مشکلات بسیاری در تامین مکان این سرپناه وجود داشت و  متاسفانه برای تامین محل چندین بار با عدم رضایت ساکنان محلات روبرو بودیم.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی زنان جامعه هدف این سرپناه در دستور کار است، گفت: توانمندسازی زنان جامعه هدف در حین درمان هم انجام می‌شود و پس از درمان به صورت کامل به موضوع اشتغال‌زایی آنها پرداخته می‌شود.

انصاری با تاکید بر اینکه این مرکز به صورت شبانه‌روزی در خدمت مددجویان است، افزود: مددجویی که به سرپناه بانوان وارد می‌شود تا زمانی که نتواند روی پای خود بایستد در مرکز خواهد ماند و تا زمانی که مددجو به درمان و توانمندی کامل نرسیده باشد اجازه ورود به جامعه نخواهد داشت چرا که این امر آسیب‌های بسیاری برای این افراد دربر دارد.

 ۹۰ درصد از مردان کارتن‌خواب اصفهان ساماندهی شدند

این فعال حوزه سمن‌های کارتن‌خوابی در اصفهان  با بیان اینکه انجمن پایان کارتن‌خوابی اصفهان بیش از ۹۰ درصد کارتن خوابی مردان را پوشش داده است، گفت: تمام تلاش انجمن پایان کارتن‌خوابی اصفهان بر این بوده تا در اصفهان مفهومی به نام کارتن‌ خوابی وجود نداشته باشد و از تجربیات اجرایی گرمخانه مردان در اداره سرپناه بانوان استفاده خواهیم کرد.

انصاری با تاکید بر اینکه شهرداران تمام مناطق اصفهان از وجود این مرکز مطلع هستند و افراد نیازمند سرپناه را به این مرکز ارجاع می‌دهند، گفت: شبها تا ساعت ۲۰ و حتی در روزهای اخیر به دلیل برودت هوای اصفهان تا نیمه شب هم پذیرش افراد بی‌خانمان را در مرکز مردان داشته‌ایم.

مدیر سرپناه مردمی بانوان اصفهان با بیان اینکه در ماه‌های قبل چند مرکز با فضای محدود برای پذیرش زنان آسیب دیده داشته‌ایم، گفت: پنجشنبه هفته جاری۳۰ نفر از زنان بی‌خانمان از مراکز دیگری که در گذشته با ظرفیت محدود داشته‌ایم به این مرکز منتقل می‌شوند.

وی در تشریح شیوه پذیرش افراد در این مرکز، گفت: برای پذیرش افراد در این مرکز مجوز رسمی مقام قضایی اخذ شده و پذیرش در این مرکز به صورت کاملا خودمعرف است، همچنین در ادامه راه از وجود همتایان یا بهبودیافتگان برای جذب بی‌خانمان‌ها استفاده خواهد شد.

وی با انتقاد از اینکه در حوزه ساماندهی کارتن‌خواب‌ها متاسفانه در سال‌های گذشته ضعیف عمل شده است، گفت: از زندگی خوب و آرام تا بی‌خانمانی یک قدم فاصله است و بسیاری از افراد بی‌خانمان هستند که در گذشته از وضعیت خوبی برخوردار بودند اما امروز بنا به دلایلی خاص بی‌خانمان شده‌اند.

زنان ناموس شهر ما هستند​

مدیر سرپناه مردمی بانوان اصفهان با اشاره به اینکه زنان ناموس شهر ما هستند، گفت: امام علی(ع) در جواب موضوع درآوردن خلخال از پای زن یهودی در روایتی فرموده‌اند "حق است که مرد مسلمان برای این مسئله از غصه دق کند، پس جامعه ما نیازمند توجه به الگوهای دینی خود است."

مدیر انجمن پایان کارتن‌خوابی اصفهان در تشریح قانون اکید این مرکز تصریح کرد: کسی که در این مرکز پذیرش می‌شود پس از گذراندن دوره درمان به هیچ وجه نباید تست اعتیاد مثبت داشته باشد و این یک قانون و خط قرمز در این مرکز است.

انصاری در خصوص تامین بودجه این آرامسرای زنان خاطرنشان کرد: محل تامین درآمد و هزینه‌های این مرکز بانوان، توسط خیریه پایان کارتن خوابی که تماما از بودجه مردمی تامین می‌شود خواهد بود و از شروع کار مجموعه پایان کارتن خوابی تمام هزینه‌ها به صورت مردمی تامین شده است که این روند در این مرکز هم در پیش گرفته خواهد شد.

وی با درخواست از مردم برای کمک به این مرکز، گفت: اعتیاد یک بیماری است و بی‌خانمانی جرم نیست و مردم همچنان که برای ساخت مدرسه، مسجد و تامین جهیزیه و انواع کارهای خیر تلاش می‌کنند کمک به این خیریه را هم در نیات خیرخواهانه خود قرار دهند.

کد خبر 335984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهاره حق پرست IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    0 0
    خدا قوت ....