آخر هفته اصفهان سردتر می‌شود

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: هوای اصفهان با توجه به ورود سامانه ناپایدار جوی از شمال غرب به استان طی روزهای پایانی هفته جاری سردتر می‌شود.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سیستم بارشی فعال در استان اصفهان امروز به مرور از استان خارج می‌شود، اظهار کرد: همراه با خروج این سامانه از استان در برخی از نواحی مرکزی و شرقی شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از فردا موج ناپایداری از سمت شمال غرب به استان اصفهان نفوذ می‌کند، تصریح کرد: با نفوذ این سامانه در برخی مناطق شمال غربی و غربی استان شاهد بارش خواهیم بود ضمن اینکه احتمال بارش در شمال شرق استان نیز وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر اینکه وزش باد شدید برای اکثر مناطق استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: بیشترین سرعت باد را نیز در مناطق غرب و شمال شرق استان اصفهان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده شاهد کاهش محسوس دما در اکثر نقاط استان اصفهان خواهیم بود، افزود: پایان هفته سردی را برای استان پیش‌بینی می‌کنیم و برای فردا نیز کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما را در اکثر نقاط استان اصفهان خواهیم داشت.

خدابخش در خصوص میزان بارش‌ها در استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر گفت: بیشترین بارش در این بازه زمانی در زرین‌شهر با بارش ۱۲ سانتی‌متر برف گزارش شده است.

وی اضافه کرد: اردستان با ۸.۳ میلیمتر بارش باران و برف، ورزنه ۶.۴ میلیمتر بارش برف و زواره با ۶.۲ میلیمتر بارش برف نیز از دیگر مناطق پربارشی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بوده است.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین بارش غرب استان نیز طی ۲۴ ساعت اخیر در خوانسار، میمه و چادگان گزارش شده است، ادامه داد: خوانسار حدود ۴.۶ میلیمتر بارش، چادگان ۲.۸ و میمه دو میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوای اصفهان به منفی هفت درجه سانتی‌گراد رسید، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم دمای هوای اصفهان در بامداد فردا به منفی ۹ درجه سانتی‌گراد برسد.

خدابخش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده بویین میان دشت، میمه و خوانسار با دمای هوای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: در این بازه زمانی چوپانان با دمای هوای ۱۵درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 335960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.