استفاده از مصنوعات چوبی خارجی در تولیدات لاکچری

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه مصنوعات چوبی خارجی برای تولیدات لاکچری استفاده می شود، گفت: به دلیل رکود بازار برای هیچ صنفی امکان ندارد که به صورت یک جا اصل مالیات خود را پرداخت کنند همچنین هنوز مالیات بسیاری از اصناف قطعی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد شادمند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این اتحادیه حدود ١٨٠٠پروانه کسب صادر شده است، اظهار کرد: در اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان ٢٦ رسته تخصصی وجود دارد که بیشتر آنها تولیدی هستند و مطابق سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از تولید داخلی اقداماتی برای توسعه کسب و کار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان تدابیر ویژه ای برای رشد فضای کسب و کار در نظر گرفته است و برای جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه ها قرار است برای نخستین بار همایشی توسط این اتحادیه در نهم بهمن ماه برگزار شود.

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه کمیسیون های پنج گانه این اتحادیه برای کمک به اعضای آن ایجاد شده است، گفت: اتحادیه مصنوعات چوبی در راستای اقدامات خیرخواهانه تمام بخش های مربوط به چوب بیمارستان حضرت ابوالفضل را انجام داده و تاکنون نیز این کار ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه همانند دیگر صنوف اعضای این اتحادیه دغدغه مالیاتی دارد، تصریح کرد: متاسفانه دولت بدون هماهنگی قبلی اقدام به دریافت مالیات و مالیات برارزش افزوده براساس قوانین جدید کرده است.

شادمند با انتقاد بر اینکه دولت در بحث گرفتن مالیات سلیقه ای عمل میکند، افزود در بحث چوب هر کس که کارگاه بزرگتری دارد دولت بجای کمک به اشتغالزایی بیشتر آن با دریافت مالیات بیشتر موجب کوچک شدن کارگاه ها و تعطیلی آنها شده است.

وی گفت: متاسفانه سال گذشته به دلیل مشکلات مالیاتی و رکود و با وجودی که ٣٠٠ پروانه کسب صادر کرده بودیم مجبور به ابطال ١١٣ پروانه شدیم. البته یک سری واحدها نیز بدون مراجعه برای ابطال مجوز کسب، خودشان تعطیل کرده اند چرا که اداره مالیات با مسدود کردن حساب های آنها توان پرداخت مالیاتی آنها را گرفته است.

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه دولت بدون هدف و برنامه اقدام به دریافت مالیات می کند پیشنهاد داد: دولت به جای اعمال سختگیرانه و سلیقه ای قانون دریافت مالیات، ابتدا باید واحدهای صنفی را آموزش و سپس نسبت به دریافت مالیات اقدام کند.

وی معضل دیگر این اتحادیه را وجود واحدهای بدون پروانه کسب عنوان کرد و گفت: این واحدها به دلیل نداشتن مجوز کسب و عدم رعایت قوانین صنفی، اتحادیه را در بحث حمایت از مصرف کننده دچار مشکل کرده اند.

شادمند در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه به مناسبت دهه فجر جرایم مالیاتی اصناف در صورت پرداخت اصل مالیات آنها بخشیده می شود، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل رکود بازار برای هیچ صنفی امکان ندارد که به صورت یک جا اصل مالیات خود را پرداخت کنند همچنین هنوز مالیات بسیاری از اصناف قطعی نشده است.

وی در خصوص صدور مجوزهای صنفی و طولانی شدن زمان آن، گفت: هر واحد صنفی برای آغاز کار خود باید حدود ۸۰۰ هزار تومان برای ورود پرداخت کند و حداکثر بین ۱۵ تا ۳۰ روز پروانه صنفی آن صادر می شود اما دلیل طولانی شدن این فرایند مربوط به مشکلات مالیاتی است.

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان افزود: کسب و کار در صنعت چوب بسیار گستره بوده و و اصفهان بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد با این حال بیشتر پروژه های مهم چوب تهران، در دست اصفهانی‌ها است.

وی در خصوص واردات مصنوعات خارجی در صنعت چوب، اظهار کرد: متاسفانه در دولت نهم و دهم سیاست این گونه بود که در ازای صادرات گاز، هشت کالا وارد کشور می شد که یکی از این کالاها چوب بود و شرایط به نحوی بود که در آن زمان مصنوعات چوبی خارجی به وفور وارد کشور شد و حمایتی از تولیدات داخل صورت نگرفت.

شادمند با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مواد اولیه مصنوعات چوبی که در کشور تولید می شود، وارداتی است، افزود: در حال حاضر با رشد کارخانجات داخلی و تجهیزات آنها توانسته ایم سهم بالایی را در بازار داخلی مصنوعات چوبی به دست آوریم البته مصنوعات چوبی خارجی برای تولیدات لاکچری استفاده می شود.

وی در خصوص افزایش قیمت مصنوعات چوبی در اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه مصنوعات چوبی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است اما به دلیل رکود بازار قیمت ها بیش از این بالا نرفته است.

نایب رییس اول اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته صنعت ساختمان کشور دچار رکود شده است، اظهار کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که مردم پول زیادی در دستشان نیست و نمی توانند ساخت و ساز انجام دهند.

اصغر گلشن افزود: نگاهی به پروانه های ساخت و ساز شهرداری نشان می دهد که با وجود سیاست های تشویقی این نهاد صدور مجوز ساخت و ساز به یک سوم نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: به دلیل رکود ساختمان، بیشتر کسب و کارها و همچنین صنعت چوب در کشور دچار رکود شده و امروز شاهد تعطیلی ۴۰ درصد از کارگاه های چوب در اصفهان هستیم.

نایب رییس اول اتحادیه مصنوعات چوبی اصفهان افزود: بسیاری از کارگاه های چوب به صورت زیرزمینی و بدون مجوز کار می کنند که فرارهای مالیاتی مربوط به آنهاست با این حال بازرسی اتحادیه پیگیر این موضوع است.

وی همچنین به نصاب های سیار در صنعت چوب اشاره کرد و گفت: متاسفانه این نصاب ها با چاپ بروشور مردم را گمراه می کنند و با قیمت های غیرواقعی فرار مالیاتی بالا دارند همچنین این نصاب ها به دلیل عدم پرداخت مالیات، آب و برق، اجاره مغازه و نداشتن بیمه، نرخ هایی پایین تر از قیمت مصوب اتحادیه ارایه می دهند که این معضل بزرگی برای واحدهای دارای مجوز شده که در نهایت منجر به تعطیلی و بیکاری آنها شده است.

گلشن گفت: اتحادیه برای مقابله با واحدهای غیر مجاز جلساتی با سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار کرده تا برای کارهای چوبی ساختمان ها از افراد دارای مجوز کسب از اتحادیه استفاده کنند.

وی افزود: اتحادیه در راهکاری دیگر به دنبال این است که نصاب های سیار زیر نظر واحدهای دارای مجوز و قانون مند فعالیت کنند.

کد خبر 335892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.