کمیسیون تلفیق درمقابل فشارها مقاومت کرد/بودجه را به نفع مردم اصلاح کردیم

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه را به نفع مردم اصلاح کرد، هرچند دست‌هایی قصد داشتند با این رویه مقابله کنند، اما نمایندگان در برابر فشرها ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا اظهار کرد: در هیچ سالی مانند امسال مردم برنامه بودجه و روند تصویب آن را دنبال نمی‌کردند، البته شفاف‌سازی‌هایی که در این زمینه انجام شد نیز بی اثر نبود.

وی با اشاره به اتمام تلفیق بودجه گفت: کمیسیون تلفیق بودجه را به نفع مردم اصلاح کرد، هرچند دست‌هایی قصد داشتند با این رویه مقابله کنند، اما نمایندگان در برابر فشرها ایستادگی کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد از بودجه سال ۹۶ صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود، تصریح کرد: علت این مسئله بزرگ بودن ساختار دولت است و باید تلاش کنیم تا از آن کاسته شود.

محمودی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی کشور در وضعیت ورشکستگی قرار دارد، اظهار کرد: در هیچ کشوری همانند ایران حقوق افراد شاغل و بازنشسته از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.

تکار به درآمدهای نفتی مهمترین چالش اقتصاد کشور

وی اتکا به درآمدهی نفتی را مهمترین چالش اقتصاد کشور برشمرد و افزود: برای حل مشکلات مردم تنها تخصیص اعتبارات کافی نیست، بلکه فکر و اندیشه سازنده و توان مدیریتی نیز می‌تواند راهگشا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل انقلاب دوران رشد و سازندگی بود و ثمره اقدامات جهادی بسیاری که در کشور انجام شد احداث مدارس و راه‌های مختلف بود، اما اکنون پس از گذشت حدود چهار دهه این تأسیسات فرسوده شده‌ است.

محمودی با اشاره به درگیری‌های اخیر که در برخی از شهرهای کشور ایجاد شد، گفت: باید صادقانه به مردم خدمت و رضایت آنان را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه مردم وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند، اظهار کرد: سخت‌گیری در ارایه خدمات و برداشت‌های سلیقه‌ای از قانون استان اصفهان را با چالش جدی مواجه کرده است.

تنگ نظری ادارات استان سنگ پیش پای مردم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانونی که در مجلس برای همه کشور وضع می‌شود و در همه استان‌ها اجرا می‌شود، در استان اصفهان با برداشت‌های سلیقه‌ای به سنگ پیش پای مردم تبدیل می‌شود.

محمودی با بیان اینکه استاندار اصفهان باید فرهنگ مدیران اجرایی استان را تغییر دهد، گفت: اصفهان دارای رتبه چهارم بیکاری در کشور است، این در حالی است که بیشترین امکانات نیز در این استان وجود دارد.

وی تنگ نظری در ارایه خدمات و اجرای قانون را باعث تشدید وضعیت بیکاری و رکود اقتصادی در استان اصفهان دانست و افزود: اگر تنها از حوزه صنایع دستی استان حمایت مناسبی بشود مشکلات بیکاری و رکود اقتصادی برطرف می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری تسهیلات ازان قیمت اشتغالزایی به روستاییان، اظهار کرد: بروکراسی اداری و مانع تراشی برخی ادارات کار را به جایی رسانده که مردم برای دریافت تسهیلاتی با مبالغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال با مشکلات زیادی مواجه هستند.

مجمع نمایندگان مرجع تصمیم گیری درباره عتبارات مازاد استان

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ۹۹ میلیارد تومان از اعتبارات مازاد استان اصفهان در اختیار مجمع نمایندگان قرار گرفت که در ابتدا پیشنهاد شد به شهرستان‌های حوزه زاینده رود اختصاص یابد که با اعتراض سایر نمایندگان مواجه شد.

وی اضافه کرد: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات مازاد استان اصفهان به شهرضا تعلق گرفت، این در حالی است که حدود ۳۸ درصد از اعتبارات تملک دارایی شهرستان محقق شده است.

سخت‌گیری اداره راه مانع افتتاح پروژه شهرضا مبارکه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان به حوزه راهداری و اجرای پروژه‌های راهسازی شهرستان تعلق گرفته است، گفت: قرار بود مسیر شهرضا به مبارکه در دهه فجر امسال افتتاح شود، اما بروکرسی اداری و سخت گیری در انتخاب پیمانکار مانع از افتتاح این پروژه شد.

محمودی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقاء سیستم فاضلاب شهری شهرضا، تصریح کرد: اگر هماهنگی شهرستانی ایجاد شود در دهه فجر امسال کلنگ اجرای پروژه فاضلاب شهرضا به زمین می‌خورد.

وی ادامه داد: در زمینه حل مشکل فاضلاب شهری شهرضا کارهای زیادی انجام شده، اما متأسفانه عدم پیگیری مسائل از سوی مدیران شهرستان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نبود فرماندار در شهرضا تاکنون احساس نشده است زیرا سرپرست فرمانداری جریان امور را پیگیری کرده است، اما مقصر اصلی در نبود فرماندار برای شهرضا استاندار قبلی استان است که در آخرین لحظات حکم جدیدی را صادر کرد.

ناعدالتی در توزیع امکانات خبری شهرضا

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: خبرنگاران شهرضا از تبعیضی که بین آن‌ها بوجود آمده است ناراضی هستند و مدیریت شهرستان باید به این مسئله رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: نباید همه امکانات پوشش اخبار شهرستان تنها به یک مجموعه خاص تعلق گیرد و سایر خبرنگاران هیچ سهمی از امکانات موجود نداشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید در برنامه‌های مختلف تنها یک گروه خبری دعوت شوند و سایر خبرنگاران نادیده گرفته شوند.

محمودی گفت: خبرگزری صدا و سیما در شهرضا دچار رخوت و کم کاری شده است و مسائل و معضلات و اخبار شهرستان را انعکاس نمی‌دهد و مدیران اجرایی باید به این وضعیت رسیدگی کنند.

کد خبر 335830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.